معاون مولاوردی:نه رئیس جمهور به زنان وعده های خرد دادند و نه معاون ایشان در پی انجام کارهای سطحی است

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نه رئیس جمهور به زنان وعده های خرد دادند و نه معاون ایشان در امور زنان و خانواده در پی انجام کارهای سطحی است.

اطهره نژادی در گفتگو با خبرآنلاین به ضرورت بررسی وضع موجود امور زنان وخانواده کشور در همه ابعاد اشاره کرد و گفت: سال 93 سال شناسایی وضع موجود و به عبارتی طی کردن اولین و مهمترین فاز برنامه ریزی امور زنان بود و امیدواریم امسال علاوه بر پیگیری برنامه های تفاهم شده با دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد، در تکمیل ابعاد برنامه ریزی، به موضوعاتی بپردازیم که هم اولویت دارند و هم به صورت واقع بینانه قابل اجرا هستند.

او گفت: اگر وضع موجود را به درستی در نیابیم، هر برنامه ای با شکست روبرو می شود.

نژادی گفت: معاونت امور زنان وخانواده متولی امور زنان است و قرار نیست همه مشکلات زنان با بودجه و امکانات محدود ما حل شود بلکه تلاش جدی داریم که دستگاه ها برای اجرای وظایف سازمانی خود، مخاطبان زن و نیازهای آنها را در نظر بگیرند.

او گفت: تا کنون براساس شناسایی مسائل زنان در استان ها، تفاهم نامه های متعددی با دستگاه های اجرایی داشته ایم که هر یک از آنها در قالب موافقتنامه هایی به مرحله اجرای برنامه رسیده اند که از جمله آنها می توان همکاری با وزارتخانه های آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان استاندارد و وزارت کشور اشاره کرد.

نژادی گفت: در حوزه جامعه مدنی نیز، کاملا برنامه محور، حمایت های سمن ها را با دو معیار منطبق بودن بر محورهای ماده 230 و متمرکز بودن بر حل مسائل زنان با اولویت های منطقه ای و بومی انجام داده ایم و احیای جامعه مدنی حوزه امور زنان وخانواده را نیز در دستور کار داشته و داریم و معتقدیم سرمایه اجتماعی باید توسعه یابد و مردم باید در حل مسائل جامعه مشارکت داشته باشند.

معاون برنامه ریزی معاونت امور زنان وخانواده همچنین گفت: تفاهم نامه های امضا شده معاونت با دستگاه های اجرایی و حمایت های انجام شده از سمن ها در پورتال زنان وخانواده قابل مشاهده است و امیدواریم به سمت و سویی حرکت کنیم که بیشتر تعاملات و ارائه و پیگیری طرح ها نیز از طریق همین پورتال انجام شود و با این کار زنان سراسر کشور شانس برابری در تعامل با حوزه معاونت امور زنان و خانواده داشته باشند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام SE ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 1
    خوش به حال زنان