وزیر بهداشت گفت: «بعد از گذشت یک سال از شروع فعالیت های وزارت بهداشت شاهد هستیم که مردم ابراز رضایت نسبی از خدماتی که به آنها می شود دارند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید حسن هاشمی امروز در اجلاس هفتاد و هشتمین اجلاس روئسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد به اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح بیمارستان های دولتی و دانشگاهی که از اردیبهشت 93 آغاز شده است، اشاره کرد و گفت: ما می توانیم این طرح را به سرانجام برسانیم ولی این به منزله این نیست که کارهای در زمین مانده زیادی نداریم. نباید تصور کنیم که همه از حوزه سلامت راضی هستند زیرا هنوز در مقدمه راه هم نیستیم و کارهای زیادی در زمین مانده است که باید با برنامه ریزی و نظارت دقیق به اجرای آنها بپردازیم.

هاشمی با اشاره به اینکه موفقیت ما در گرو ارتباط با مردم است، گفت: «بازبینی در اقدامات یک سال گذشته و تصمیماتی که داشتیم و از همه مهمتر همراهانی که داریم می تواند ما را در مسیر اجرای برنامه های حوزه سلامت موفق سازد.»

او با اعلام اینکه برنامه درمان هنوز اشکالات زیادی دارد، افزود: کارهای زیادی در بخش های مختلف حوزه سلامت در دست تهیه است که به تدریج آنها را عملیاتی خواهیم کرد. تردیدی نیست که موضوع بهداشت و پیشگیری مهم است اما متاسفانه ما متهم شدیم به اینکه درمان نگر هستیم ولی واقعیت این چنین نیست زیرا آسیب هایی که از بابت عدم توجه به حوزه بهداشت به مردم وارد شده است خیلی خوب می شناسیم و می بینیم.»

هاشمی گفت: «بارها گفته ام اگر یک آرزو در دوران وزارتم داشته باشم این است که ما بتوانیم شبکه بهداشت و درمان را در سراسر کشور کامل کنیم زیرا داشتن شبکه بهداشت و درمانی آرزوی همه ماست. برای برطرف شدن اشکالات شبکه بهداشتی روستاها، باید شبکه های بهداشتی و درمانی روستاها غبار روبی و بازسازی شوند.»

وزیر بهداشت به وجود بیماری های غیر واگیر و مشکلات بهداشتی در شهرها و حاشیه شهرها به عنوان چالش بزرگ شبکه بهداشت و درمان کشور اشاره کرد و گفت: البته در روستاها نیز سیمای بیماری ها تغییر کرده است.

او در ادامه به تغییرات مدیریتی و همچنین واگذاری مسئولیت ها در وزارت بهداشت و سطح دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در این دوره باید تغییرات جدی در واگذاری مسئولیت ها در وزارت بهداشت انجام بدهیم زیرا لازم نیست که حتما رئیس یک بیمارستان پزشک و استاد تمام باشد ما از این مسئله خیلی آسیب دیده ایم.

هاشمی با طرح این مطلب که چه اشکالی دارد رئیس بیمارستان غیر پزشک یا پزشک عمومی باشد، افزود: افراد باید کاردان باشند و مهم نیست که حتما رئیس یا مدیر بیمارستان یک پزشک هیئت علمی یا متخصص باشد.

او به موضوع هتلینگ بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: « نباید پول را فقط برای ظاهر بیمارستان ها هزینه کنیم اما اگر سیستم فیزیکی بیمارستان دچار مشکل است باید نسبت به بازسازی آنها اقدام شود.علاوه بر این باید به فکر جایگزینی بیمارستان های قدیمی باشیم. همچنین اورژانس بیمارستانی به عنوان پیشانی بیمارستان ها در ارائه خدمات به مردم است و بهتر است تغییرات و بازسازی بیمارستان ها از بخش اورژانس شروع شود.

هاشمی گفت: در دولت، وزارت بهداشت یک وزارت خدماتی و فوق تخصصی است آن هم به دلیل نوع دانشی که در حوزه سلامت وجود دارد. پس نگاهمان باید علمی باشد و طبیعی است که در کشاکش های سیاسی نباید وارد شویم. سر و کار ما با بیمار است ودغدغه ما تنها او باشد. امیدوارم با کمک و همکاری همگی تحولی بزرگ در کلانشر تهران ایجاد کنیم. در این 35 سال آرزوی ما این بوده که از همه ظرفیت ها برای خدمت به مردم استفاده شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    3 2
    کاملا درسته اما باید معاونی داشته باشد که به امور پزشکی وارد باشد. حوزه سلامت بسیار پیچیده است.
  • رضا از کوهدشت IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    2 1
    اقای وزیر ما شما را خیلی دوست داریم ولی با توجه به مشکلات بیمارستان کوهدشت که تازگیها زایمانی انچنانی داشت وشما دستور به رفع نواقص دادید اما افسوس ؟اقای وزیر شبکه بهداشت ودرمان کوهدشت خیلی مشکل دارد پنج سال است که تنها بیمارستان این شهر رییس ندارد مدیرشبکه با حفظ سمت سرپرسته که نمیرسه کارها رو انکام بده تو رو خدا بررسی کثید چرا فطع رکاله یا منفعت مالی
  • بی نام US ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    4 2
    در گروههای پزشکی افراد مدیر و شایسته بسیاری هستند که متآسفانه نظام سلامت قادر به استفاده از پتانسیل های آنان نشده است و تخصص گرایی پاشنه آشیل این وزارت خانه شده .شما به وزارت مسکن نگاه کنید یک کارشناس عمران تا سطح وزارت هم می رسد ولی در وزارت بهداشت مدرک گریی و تخصص گرایی مانع رشد و تعالی سایر گروهها شده است