ایسنا نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو و رایزنی با کشورهای مختلف و نهادهای موثر برای پایان دادن محاصره یمن و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم این کشور را دنبال می‌کند و امیدواریم این گفت‌وگوها با اهتمام جدی عوامل موثر در این قضیه هر چه زودتر به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرضیه افخم در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با ادامه تجاوز نظامی عربستان به یمن، کشتار مردم بی‌گناه این کشور و عدم اقدام جدی نهادهای بین‌المللی در این زمینه، اظهار کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که 40 روز از تجاوز نظامی ائتلاف به یمن می‌گذرد و شاهد کشته شدن و مجروح شدن مردم بی‌گناه این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه تاسیسات زیربنایی این کشور (یمن) همه در معرض نابودی قرار گرفته است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا این حمله نظامی را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه این انتظار وجود دارد که جامعه جهانی به موضوع جلوگیری از ادامه این حملات، کشتار غیرنظامیان و فاجعه انسانی که در یمن در حال رخ دادن است توجه جدی‌تری داشته باشد، افزود: متاسفانه یمن در آستانه وقوع یک فاجعه انسانی قرار گرفته و محاصره یمن به دست کشورهای متجاوز موجب به وجود آمدن محدودیت‌های شدید در امور اولیه مردم یمن از جمله نان، غذا، دارو و ... شده است و مردم یمن با این مشکلات و سختی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =