ایسنانوشت:رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات کشور با بیان این‌که «برگزاری انتخابات الکترونیکی شامل 25 فرآیند است» گفت: هیچ شعبه اخذ رأی الکترونیکی در گیلان وجود ندارد.

 امیر شجاعان در حاشیه دومین همایش توجیهی ستاد انتخابات که با حضور استانداران، فرمانداران و بخشداران سه استان گیلان، زنجان و قزوین در انزلی در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران از برگزاری فرآیند انتخابات به صورت تمام الکترونیک در 9 کلان‌شهر کشور خبر داد و اظهار کرد: هیچ شعبه اخذ رأی الکترونیکی در گیلان وجود ندارد.

وی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ادامه داد: در هر شعبه یک اپراتور رایانه باید حضور یابد، همچنین برای هر 10 شعبه، یک پشتیبان در نظر گرفته شده است.

شجاعان با بیان این‌که «در تمام شعب اخذ رأی کشور 24 فرآیند به صورت الکترونیکی انجام می‌شود» گفت: برگزاری انتخابات الکترونیکی شامل 25 فرآیند است.

وی اضافه کرد: احراز هویت، کنترل رأی تکراری، مباحث مربوط به تجمیع، اعلام نتایج و ... از جمله فرایندهای انتخابات الکترونیک است.

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات کشور یادآور شد: آخرین نمونه تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی به شورای نگهبان ارائه شده است و ستاد انتخابات کشور منتظر پاسخ شورای نگهبان است و در صورت تأیید، انتخابات به صورت الکترونیکی در 9 کلانشهر برگزار می‌شود.

شجاعان در پایان از تقویت سیستم رمزنگاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در برگزاری انتخابات از اینترنت استفاده نخواهد شد، بلکه از شبکه های داخلی استفاده می شود تا بدین‌وسیله از هرگونه آسیب جلوگیری شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =