معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه ایران در زمینه پیاده‌سازی دموکراسی و استیفای حقوق مردم در دنیا سرآمد و جلودار است گفت: مدیران انتخابات خصوصاً فرمانداران به عنوان افرادی بی‌طرف تنها به اجرای دقیق قانون پرداخته و به هیچ‌کس اجازه ندهند که مستقیم و غیرمستقیم مسیر انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدحسین مقیمی در جلسه نشست فعالان سیاسی استان خراسان جنوبی با اشاره به نقش احزاب سیاسی در توسعه سیاسی و اجتماعی کشور افزود: احزاب می‌توانند زمینه‌های نشاط سیاسی و اجتماعی را در جامعه فراهم کرده و در جهت منافع ملی و گروهی اقدامات ارزنده‌ای انجام دهند.

وی با بیان اینکه همدلی از جمله مهمترین رموز موفقیت در زمینه‌های مختلف است گفت: احزاب شناسنامه‌دار که در چار چوب قوانین نظام فعالیت می‌کنند باید در کنار یکدیگر با یک وفاق عمومی به توسعه استان خراسان جنوبی بیاندیشند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال جاری خاطرنشان کرد: احزاب نقش مهمی در ترغیب مردم به حضور پرشور و شعور در پای صندوق‌های رای دارند.

وی حضور گسترده و باشکوه مردم در انتخابات را هدف برگزارکنندگان و مجریان انتخابات دانست و تصریح کرد: در 35 سال گذشته بطور متوسط هر سال یک انتخابات در ایران برگزار شده و از حیث مردم‌سالاری دینی ایران جزو مترقی‌ترین کشورهای دنیاست.

معاون سیاسی وزیر کشورهمچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی افزود: احزاب و گروه‌های سیاسی نقش بسیار مهمی در تحقق این شعار بر عهده دارند.

مقیمی در پایان به تدوین برنامه ششم توسعه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: احزاب سیاسی می‌توانند نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه توسعه مناسب سیاسی استان و کشور ارائه کنند تا بتوان به اهداف مورد نظر در این زمینه نیز دست یافت.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =