روزنامه آرمان در گفت و گویی با آذر منصوری فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از کلمه«رجل» به جای مرد استفاده شده که بیانگر این مساله است که الزاما رئیس‌جمهور نباید از مردان باشد و زنان نیز می توانند به ریاست‌جمهوری برسند.

 در نتيجه از نظر قانوني هيچ مانعي براي رئيس‌جمهور شدن زنان وجود ندارد.با این وجود در يازده دوره گذشته انتخابات رياست‌جمهوري هيچ كانديدای زني در انتخابات حاضر نشده است. البته در انتخابات رياست‌جمهوري سال92 جمعي از زنان به فكر اينكه يك زن كانديد رياست‌جمهوري شود افتاده بودند و در اين زمينه اقداماتي نيز صورت گرفت.

در آن مقطع زماني ما گمان مي‌كرديم خانم معصومه ابتكار از اين توانايي برخوردار است كه بتواند به عنوان كانديدا با رقباي انتخابات رياست‌جمهوري رقابت كند. به نظر ما اگر چنين اتفاقي رخ مي‌داد زنان جامعه از خانم ابتكار حمايت مي‌كردند و احتمال موفقيت ايشان بالا مي‌رفت. با اين وجود جريان اصلاحات تصميم ديگري گرفت و ما نيز به عنوان يك اصلاح‌طلب به تصميم كلي جريان خود احترام گذاشتيم. با تمام اين اوصاف بنده معتقدم حضور يك زن در مسئوليت خطيري چون رياست جمهوي تاحدود زيادي مي‌تواند جايگاه زنان را در قدرت سياسي و عرصه اجتماعي ارتقا بدهد. به همين دليل بايد عنوان كرد زمان رياست‌جمهوري زنان در ايران نيز فرا رسيده است. دولت‌هاي گذشته در ايران هر كدام داري مشي و رويكرد خاص خود بودند و هر كدام نوعي از سياست‌گذاري را تجربه كردند. شايد اگر دولتي به رياست يك زن در ايران تشكيل شود ما با تجربه جديدي در زمينه مديريت سياسي روبه‌رو شويم و اين تجربه بتواند بسياري از كاستي‌هاي جامعه ما را برطرف كند.

2727

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    3 6
    عملرک ايشان در اين مدت براي محيط زيست چي بوده جز حضور در جاهاي که بازتاب جهاني داره و عکس گرفتن
  • رضا IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    3 11
    ابتکار اگر توانست گردو غبار درست کند بعد ادعا رییس جمهوری کند...
  • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    6 3
    بهترین ساسیتمدار زن در تاریخ ایران، دکتر معصومه ابتکار خانم ابتکار ماپشتتیم
  • یه ایرانی A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    3 8
    بره محیط زیستی که نابود کرده اصلاح کنه ریاست جمهوری پیشکشش. تازه باید پاسخگوی خطاهای دوران ریاست محیط زیست باشه و محاکمه بشه ولی گویا روال کشور ما به جای تنبیه و محاکمه تشویق می باشد.