ایسنا نوشت:

رییس کمیته تحقیقات مربوط به حملات بنغازی در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، وزیر امور خارجه سابق این کشور سرور ایمیل خود را پاک کرده که در نهایت تمامی ایمیل‌هایش حذف شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تری گووی جمهوری‌خواه و رییس کمیته تحقیقات حملات 2012 بنغازی، لیبی در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در هفته‌های اخیر موفق نشد تا یک سند جدید را ارائه کند و از ارائه سرور ایمیل‌های خود به طرف ثالث برای بررسی مستقل امتناع کرده است.

دیوید کندال، وکیل وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: رییس کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال حقیقت در جایی نادرست است.

کندال در نامه‌ای شش صفحه‌ای که روز جمعه منتشر شد آورده است که کلینتون تمامی اطلاعات و مدارک موجود، ایمیل‌های دریافتی و ارسالی در جریان تصدی وزارت امور خارجه بین 2009 تا 2013 را ارائه کرده است.

وی در این نامه نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا تمامی این نامه‌ها و ایمیل‌ها را دارد. بنابراین برای موکلم پاک کردن سروری که داخلش ایمیلی وجود ندارد،‌ دارای اهمیت نیست. موکلم تمامی 62 هزار و 320 ایمیل ارسالی و دریافتی به ایمیل شخصی خود را تحویل داده است. البته باید به این نکته اشاره کنم که کلینتون در جایگاهی نیست که این ایمیل‌ها را بدون تایید وزارت امور خارجه به کمیته ارائه کند.

هیلاری کلینتون روز جمعه با ضرب‌الاجل تعیین شده برای پاسخ دادن به کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره حملات بنغازی لیبی مواجه شد.

رییس کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا همچنین اعلام کرد که با رهبران دیگر در مجلس نمایندگان برای بررسی گزینه‌های دیگر همکاری می‌کند.

در همین حال، سخنگوی وزیر امور خارجه سابق آمریکا اعلام کرد که کلینتون به زودی ایمیل‌های خود را علنی می‌کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =