ایسنا نوشت:

در حالی که یمن امروز (شنبه) نیز برای سومین روز شاهد وقوع شدیدترین حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان بوده است، رئیس جمهور مخلوع این کشور خواهان توقف درگیری‌ها میان گروه‌های یمنی و از سرگیری مذاکرات میان آن‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، جنگنده های ائتلاف عربی به رهبری عربستان تجهیزات نظامی گروه انصار الله یمن (حوثی‌ها) را که از أبین روانه عدن در جنوب این کشور بود بمباران کردند.

منابع اعلام کردند که حملات ائتلاف موجب کشته و زخمی شدن برخی از حوثی‌ها و افراد وابسته به آنها شد. جنگنده‌های ائتلاف در عملیات خود در یمن همچنین بزرگترین انبارهای اسلحه وابسته به حوثی‌ها در کوه نقم را مجددا بمباران کردند.

از طرف دیگر 4 تن از نیروهای وابسته به گروه حوثی و علی عبدالله صالح رئیس جمهور مخلوع یمن در منطقه العرقوب واقع در استان أبین کشته شدند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های ائتلاف عربی امروز شدیدترین حملات خود را علیه پایگاه‌ها و انبارهای سلاح حوثی‌ها در صنعا و اطراف آن صورت دادند که خسارت های سنگینی را به این گروه وارد کردند.

تجاوزات ائتلاف در یمن شامل حمله به مقر فرماندهی نیروهای ویژه در غرب صنعاء می شود.

از سوی دیگر، فرماندهی مرکزی عملیات طوفان کوبنده به رهبری عربستان تاکید کرد: جنگنده های آن مواضع حوثی ها در نزدیکی مرزهای عربستان و سامانه‌های موشکی دفاع هوایی را هدف قرار دادند.

در همین حال احمد عسیری، سخنگوی این عملیات اظهار داشت، حریم هوایی یمن بطور کامل تحت کنترل ائتلاف است و عملیات نظامی تا زمان اجرای اهداف خود ادامه خواهد داشت.

وی عنوان داشت: نیروهای عملیات به کسی اجازه کمک رسانی به حوثی‌ها را نخواهند داد.

بر اساس گزارش ها، حملات ائتلاف 40 درصد ازسامانه های دفاع هوایی وابسته به حوثی‌ها و نیروهای صالح را منهدم کرد.

گروه کشورهای حوزه خلیج فارس عضو سازمان ملل نیز در همین راستا رایزنی‌های رسمی را با اعضای شورای امنیت در خصوص اوضاع یمن آغاز کردند و جلسه ای را به منظور دستیابی به راهکاری طبق فصل هفتم منشور سازمان ملل تشکیل دادند.

علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن نیز توقف تجاوزات عربستان و آمریکا علیه یمن و از سرگیری گفتگو میان گروه های یمن را خواستار شد.

وی در بیانیه‌ای گفت: باید فورا تمامی اقدامات نظامی از سوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان متوقف شود و همزمان با آن عملیات نظامی گروه انصار الله و شبه نظامیان وابسته به عبد ربه منصور هادی و گروه تروریستی القاعده خاتمه یابد.

وی همچنین خواستار توقف عملیات تصرف و غارت در نهادهای کشور و پادگان‌ها در عدن، لحج و تمامی استان‌ها شد و از طرف‌های یمنی خواست تا با حسن نیت و تحت نظارت سازمان ملل به گفتگو بنشینند و مقر خود را به امارات یا هر یک از مقرهای سازمان ملل انتقال داده و مابقی مسائل مورد اختلاف را حل و فصل کنند.

به دنبال وقوع حملات در یمن مردم استان المحویت تظاهرات گسترده‌ای را در محکومیت تجاوز عربستان به خاک یمن برپا کردند که موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از غیرنظامیان شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات خشونت های ظالمانه عربستان را که با تمامی پیمان ها و منشورهای بین المللی در تعارض است، محکوم کردند.

بیانیه صادر شده در این خصوص به خطر اقدامات ائتلاف در شکست روند سیاسی یمن و ارائه حمایت های لازم به گروه تروریستی القاعده و داعش برای تهدید امنیت و ثبات منطقه اشاره دارد و از تمامی نیروهای سیاسی و ملی کشور می خواهد اختلافات سیاسی خود را کنار گذاشته و همگی برای دفاع از حاکمیت کشور و کرامت ملت یمن و رویارویی با اقدامات متجاوزانه متحد شوند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =