وقتی آمریکایی‌ها برای پیش‌بینی هوا دست به دامن موش خرما می‌شوند!/برگزاری مراسم ۱۲۹ ساله

در دوم فوریه هر سال هزاران آمریکایی در یک منطقه خاص جمع می‌شوند تا یک موش‌خرما وضعیت آب و هوا را پیش‌بینی کند! امسال این موش خرما اعلام کرده زمستان کوتاه است و بهار زودرس می‌آید.

به گزارش خبرآنلاین،روز سه‌شنبه ۲ فوریه امسال بار دیگر مثل ۱۲۹ سال گذشته هزاران آمریکایی با حضور خبرنگاران دهها شبکه تلویزیونی  در گابلرز ناب در شهر پانکسِتانی ایالت پنسیلوانیا جمع شدند تا بر اساس یک باور قدیمی موش خرمای کوهی بومی آمریکا به نام فیل(Phil) دست به پیش‌بینی طولانی بودن زمستان یا آمدن بهار زودرس بزند!

به گفته انجمن دوستداران موش خرما، این موش خرما توانایی جادویی برای پیش بینی آب و هوا  دارد. در روز موش خرما، هیئت انتخاب شده توسط کلوپ موش خرما رفتار فیل را تحت نظر قرار می دهند، اگر این موش خرما سایه خود را دید و به لانه‌اش برگشت زمستان شش هفته طولانی تر خواهد شد و اگر ندید زمستان کوتاه و بهاری زودرس در راه است.

امسال آن طور که رسانه‌های آمریکایی به صورت مستقیم از محل مراسم گزارش داده‌اند جناب موش خرما سایه خود را ندیده و باید منتظر بهار زودرس بود. روز موش خرما از سال ۱۸۸۷ میلادی در دوم فوریه هرسال در آمریکا جشن گرفته می‌شود.

در سال 1887 میلادی، سردبیر یک روزنامه متعلق به گروهی از شکارچیان موش خرمای کوهی آمریکایی معروف به "باشگاه موش خرمای پانکستِانی" نام مستعاری را برای موش خرمای بومی این ایالت برگزید. وی اعلام کرد که (Phil) یگانه موش خرمای کوهی امریکایی است که توانایی پیش بینی آب و هوا را دارد!

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    12 0
    ياد فيلم گراند هاگ دي با بازي عالي بيل موري بخير.اگه نديديد حتما ببينيد كه راجع به همين موضوعه.