مهر نوشت:

وزیر راه و شهرسازی از افزایش 21 رام قطار در مسیر مشهد برای ایام عزاداری خبر داد و گفت: ایرلان‌هایی که افزایش سرمایه ندهند، تعلیق می‌شوند.

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 21 رام قطار در هفته جاری در مسیرهای تهران ـ مشهد، گفت: برای روزهای عزاداری 13 رام قطار در مسیر تهران ـ مشهد، 2 رام قطار در مسیر زنجان ـ مشهد، 2 رام مراغه ـ مشهد و 2 رام تبریز ـ مشهد افزایش می‌یابد. همچنین 10 رام قطار حومه‌ای از شهرهای عطار و نیشابور برای مشهد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: علاوه بر قطارهای قبلی که برای ایام اربعین در نظر گرفته شده بود، یک رام قطار دیگر به مسیر تهران ـ قم اضافه شده است که بر این اساس 18 هزار و 650 صندلی روزانه از 27 آذر تا پنجم دی ماه برای ایام عزاداری اختصاص یافته است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص ارتقای کیفیت خدمات‌دهی ایرلاین‌ها افزود: صنعت هوانوردی از قاعده اقتصادی جدا نیست و اینکه بگوییم بدون افزایش قیمت، کیفیت را افزایش بدهند، صحیح نیست.

آخوندی افزود: همانطور که دیدیم متنوع‌سازی منجر به این شد تا در ساعت‌های پیک تردد، قیمت‌ها افزایش و در غیر از آن، نرخ بلیت کاهش یابد که این می‌تواند فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها را برای برنامه‌ریزی آماده کند.

وی با اشاره به اینکه ایرلاین‌هایی که افزایش سرمایه نداشته باشند، پروانه بهره‌برداری آنها تعلیق می‌شود، بیان کرد: در ایام اربعین شرایط بسیار پیکی برای تقاضا ایجاد شده بود زیرا در یک لحظه چند ده برابر تقاضا افزایش یافت بنابراین وجود برخی از مشکلات طبیعی است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =