وزارت ورزش و جوانان پاسخ سوال رییس شواری شهر تهران مبنی بر اینکه چرا رضازاده نمی تواند در انتخابات فدراسیون حاضر شود را داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در روزهای گذشته آقای چمران، رییس محترم شورای شهر تهران سئوالی را مطرح کردند که چرا آقای رضازاده همزمان با عضویت در شورای شهر نمی تواند در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری شرکت کند؟ دقیقا یکسال قبل وزارت ورزش و جوانان در نامه ای از سازمان بازرسی کل کشور درباره امکان حضور اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون های ورزشی سئوال کرد و این سازمان در نامه ای به دکتر گودرزی وزیر ورزش این موضوع را خلاف قانون اعلام نمود. متن نامه سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور به این شرح است:

" با اهدای سلام و تحیت

احتراما پیرو مکاتبه شماره 180244 مورخ بیست و ششم آذر نود و دو، ضمن تشکر از اقدام جنابعالی مبنی بر اجرای قانون در انتخابات فدراسیون های ورزشی، با توجه به نامزدی برخی از اعضای شوراهای اسلامی در مجمع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی، مراتب ذیل یادآور می شود.

به استناد بند (4) (الحاقی بیست و هفت ابان هشتاد وشش ) ماده 28 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب اول خرداد هفتاد و پنج، «اعضاء شوراهای اسلامی موضوع این قانون در طول مدت عضویت نمی توانند در سمت های مذکور در این ماده مشغول به کار شوند» همچنین قسمت اخیر بند (1) و بند (2) ماده یاد شده، سمت های مذکور را این چنین بیان می کند «سایر روسا، مدیران و سرپرستانی که حوزه مسوولیت آنان به کل کشور تسری دارد» و « روسای موسسات وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می نمایند».

همچنین به موجب قانون استفساریه ماده (28) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 و اصلاحات بعدی آن مصوب بیست و پنج دی هشتاد و چهار ، «عضویت همزمان در شوراهای اسلامی با تصدی مناصب اداری مذکور در ماده (28) منافات دارد».

پاسخ مستند وزارت ورزش به مهدی چمران: حضور همزمان رضازاده در شورا و فدراسیون، غیرقانونی است

 

با توجه به استنادات قانونی فوق الذکر، تصدی ریاست و یا عضویت در هیات رییسه فدراسیون های ورزشی توسط اعضای شوراهای اسلامی ممنوعیت قانونی خواهد داشت. مراتب جهت استحضار و صدور دستور اعلام می گردد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    15 1
    بعد يكسال تازه حالا....؟
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    25 0
    وزنه برداری کشور رو که نابود کرد این آقا. حسینی،بهداد سلیمی و غیره. حالا بیاد شورا هم میخاد با چه سطح سواد و مدیریتی کار انجام بده؟ لابد اینجا هم باید مردم رو نابود کنه
  • رضا IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    19 0
    آقای رضا زاده در شورای شهر عملا تخصص خاصی ندارد. بهتر است به فدراسیون برود
  • رضا A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    12 1
    آقای رضازاده اوج تخصصش مهار وزنه ها بود که عمر آن هم به سر رسیده در فدراسیون که شاهد هستیم سر تیم ملی وزنه برداری چه بلایی اومده دوپینگ ومصرف داروهای ممنوعه بیداد میکند پس چه بهتر تو شورا یشهر در رابطه با تربیت بدنی فعالیت نموده و دست از سر تیم ملی وزنه برداری بردارد