نسیم‌آنلاین نوشت:

قاسمعلی حسنی، رییس اتحادیه بنکداران بیان داشت: در بین کالاها، برنج ایرانی افزایش قیمت داشته و دلیل این افزایش قیمت نیز مربوط به پایان فصل برداشت و همچنین افزایش تقاضا است؛ به طوری که در حال حاضر برنج ایرانی کیلویی 6 هزار تا 8 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: تا تاریخ 20 مرداد که محصول جدید وارد بازار می‌شود، قیمت برنج تغییر نمی‌کند. در حقیقت می‌توان گفت شاید افزایش قیمت نداشته باشیم، اما مسلما کاهش قیمت نیز نخواهیم داشت.

حسنی با اشاره به این‌که برنج در بازار به میزان کافی وجود دارد، گفت: آن‌قدر در سال‌های گذشته واردات برنج صورت گرفته است که دیگر امسال نیازی به واردات مجدد وجود ندارد، اما چون در این میان بحث‌های سودآوری مطرح است، قطعا برنج هندی دوباره وارد کشور خواهد شد. قیمت برنج هندی نیز از 2200 تومان تا 4400 تومان است.

وی درباره واردات برنج هندی نیز توضیح داد: عده‌ای خاص که اغلب از دلالان بنام و مطرح هستند، حتی با توجه به این‌که کشور هم‌اکنون نیازی به واردات برنج ندارد و انبارها پر از برنج‌های ایرانی و هندی است، به دنبال واردات برنج هندی هستند.

رییس اتحادیه بنکداران تاکید کرد: دیگر محصولات داخلی به دلیل افزایش قیمت‌هایی که از طرف خود دولت ایجاد شده، قیمتشان تا حدی بالا رفته است. در برخی کالاها نیز ثبات قیمت وجود داشته، اما هیچ کالایی قیمتش کاهش نیافته است.

وی با بیان این مطلب که مردم، کسبه و بازار همگی منتظر نتایج مذاکرات هستند، تصریح کرد: حتی خریداران عمده نیز از خرید زیاد اجتناب می‌کنند تا مطمئن شوند که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، بنابراین همین موضوع باعث می‌شود تا فعلا یک ثباتی در قیمت اجناس برقرار باشد.

حسنی در پایان خاطرنشان کرد: ظرف 10 روز آینده و تا 15 اردیبهشت ماه قیمت نهایی بسیاری از اجناس کاملا مشخص خواهد شد، زیرا تا آن زمان شرکت‌ها و کارخانجات نیز قیمت نهایی محصولات خود را اعلام می‌کنند.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    ایشالا خودشون و خانوادشون سرطان بگیرن
  • سین شین EU ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    نمیدونم قیمت برنج چه ربطی به مذاکرات داره؟ چرا همه را سیاسی میکنید
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    دلالان بنجل خر
  • احسانی نیا A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 0
    مدیریت بازار می تواند جلوی رشد قیمت برنج را بکگیرد البته بدون نیاز به واردات. واردات برنج کمر کشاورزان را خم کرد. عادت زشت مصرف هر روزه وهر شب برنج جز چاقی و دیابت و فشار خون ارمغان دیگری برای ایرانیان نداشته است. مصرف برنج باید کاهش پیدا کند. دولت تدبیر وامید باید جلوی ورادات برنج را بگیرد و دلالن را بهسمت های دیگری سوق بدهد.