ایسنا نوشت:

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: اشتغال و حرفه‌آموزی بهبودیافتگان از اعتیاد باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که می‌تواند مانع از بازگشت آن‌ها به چرخه اعتیاد شود.

علیرضا جزینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان با اشاره به وضعیت کشور در خصوص اعتیاد، گفت: طی نظرسنجی صورت گرفته از مردم، اولین آسیب در سطح جامعه اعتیاد و موادمخدر بیان شده است، چرا که تغییر رویکردی در این حوزه پدید آمده و گرایش از مواد سنتی به سمت مواد صنعتی تغییر کرده است، به همین خاطر باید اهتمام بیشتری به این حوزه داشته باشیم.

او گفت: در حال حاضر کشت خشخاش در کشور افغانستان افزایش یافته، از این رو با انسداد مرزها و کنترل بیشتر و کشفیات در مرز توانسته‌ایم تا حدی از ورود مواد به داخل شهرها جلوگیری کنیم، ولی با این حال خلاء وجود دارد و چیزی در حدود 500 تن مصرف موادمخدر در کشور به چشم می‌خورد که یک چالش اساسی است، به طوری که در سال‌های قبل مصرف مواد صنعتی 3 درصد بوده که امسال به 26 درصد افزایش یافته است.

جزینی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت پیشگیری در این حوزه برود، گفت: ما باید برنامه‌ریزی‌ها را به سمت کنترل و پیشگیری سوق دهیم و از حضور ورزشکاران، هنرمندان و ... در این راستا بهره بگیریم تا شاهد تاثیرات مثبت آن باشیم که کمک و یاری سازمان‌های مردم‌نهاد در این خصوص قابل توجه است. در ضمن اگر افراد کارآفرین بتوانند در راستای اشتغال بهبودیافتگان اقدامی کنند، تسهیلاتی تا سقف 10 میلیون تومان به آن‌ها داده خواهد شد و در این استان فرصت‌های خوبی وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده کرد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =