ایسنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هیچ منعی در قوانین آموزش و پرورش برای تنوع آموزش زبان های خارجی نداریم اظهار کرد: توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص تنوع آموزش زبان های خارجی را در آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم و امیدواریم تنوع در آموزش زبان های خارجی در مدارس را به اجرا دربیاوریم.

علی اصغر فانی در حاشیه‌ی مراسم دیدار با معلمان منتخب که در مدرسه‌ی دارالفنون برگزار شد در پاسخ به پرسشی درباره‌ی وضعیت معیشتی فرهنگیان اظهار کرد: همکاران ما از فاصله‌ی حقوق و مزایای خود با سایر دستگاه‌های دولتی مطلع هستند و این فاصله طی 60، 70 سال اخیر شکل گرفت است.

وی افزود: دولت یازدهم طی سه سال اخیر اقداماتی را برای کاهش این فاصله انجام داده است. با این حال تلاش می‌کنیم فاصله ی میان فرهنگیان با سایر دستگاه‌های دولتی را در بازه‌ی زمانی معقول کاهش دهیم که البته زمان آن بستگی به منابع دارد زیرا کشور ما در وضعیت اقتصادی خوبی نیست و باید این بهبود و گشایش حاصل شود تا بتوانیم گام های موثر برداریم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص توصیه‌های امروز مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان در خصوص تنوع آموزش زبان های خارجی اظهار کرد: در مهر ماه سال 92 رئیس جمهور به هنگام بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی 92-93 توصیه هایی داشتند که احیای زنگ انشا، گفت و گو و کتابخوانی از جمله‌ی آن ها است. آموزش و پرورش طی دو سال اخیر در استقرار نظام 3-3-6 گام‌های موثری برداشته است.

فانی ادامه داد: در خصوص تنوع آموزش زبان های خارجی هیچ منعی در قوانین آموزش و پرورش نیست و ما حتی تجربه‌ی آموزش زبان هایی غیر از انگلیسی را هم قبل و هم بعد از انقلاب داشته ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توصیه های مقام معظم رهبری در این خصوص در آموزش و پرورش دنبال می‌شود اظهار کرد: امیدواریم تنوع را در آموزش زبان های خارجی در مدارس اجرا کنیم.

فانی در ادامه به پرسش دیگری در خصوص کمک به دانشگاه فرهنگیان و ارتقای آن گفت: به طور کلی معقدیم افزایش مشارکت سایر دستگاه‌ها با آموزش و پرورش می‌تواند به ارتقای این وزارت‌خانه کمک کند. امیدواریم بتوانیم از منابع آموزش و پرورش و امکانات سایر دستگاه‌ها برای تقویت دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم. خود را بی‌نیاز از کمک سایر دستگاه‌ها نمی‌دانیم.

وی همچنین درباره‌ی علت تأخیر موافقت با ریاست دکتر مهرمحمدی بر دانشگاه فرهنگیان گفت: موافقت وزارت علوم برای ریاست دکتر مهرمحمدی وجود دارد اما این مسئله اکنون در دستور کار کمیته‌ی منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

فانی درباره‌ی تنوع پیدا کردن مدارس خاص چون هیئت امنایی اظهار کرد: مدارس هیئت امنایی یک نوع مدرسه دولتی است و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش را دارد. هر مدرسه ای نمی‌تواند به راحتی تابلوی خود را عوض کند. اگر هم مدرسه ای دچار تغییر می‌شود حتماً بر اساس چهارچوب ‌ها و قواعد عمل شده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    والله تمام مسيولا گيج شدن كه چي كنند كه خدا رو خوش بياد،
  • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    چرا ترکی یا کردی را آموزش نمی دهید ؟
  • بی نام A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    بایدهم اموزش زبانهای خارجه باشه
  • مهرداد محمودی IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    2 1
    زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است که همه جای دنیا زبان اول میباشد و کسی نمیتواند این زبان را در کشور خود تحریم کند و یا آموزش ندهد ... این یک تفکر ساده اندیشانه است که ما بخواهیم فقط از زبان های سایر ملل استفاده کنیم. رهبری هم منظورشان این نبود که بطور کلی زبان انگیسی آموزش داده نشود و برداشته شود بلکه ایشان فرمودند به زبان های دیگر کشور ها هم توجه بیشتری شود.