۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

کسانیکه دو سال حق بیمه دارند می توانند در خواست تقسیط حق بیمه دوران خدمت سربازی کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین برخی کاربران در مورد مبلغ حق بیمه در دوران خدمت سربازی و خریدن آن سوال داشتند تا جزو سوابق بیمه ای آنها محسوب شود در این باره مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان تأمین ‌اجتماعی توضیحاتی داد.

سیروس نصیری گفت: در صورتی که بیمه شده قادر به پرداخت یکجای حق بیمه دوران خدمت سربازی نباشد، می تواند نسبت به ارائه درخواست تقسیط بدهی اقدام کند که در این حالت واحد اجرایی باتوجه به میزان بدهی و سایر ملاحظات، حق‌بیمه متعلقه را حداکثر در 12 قسط ماهانه تقسیط خواهد کرد.
او با بیان اینکه در این صورت متقاضی ملزم به پرداخت در زمان‌های تعیین شده است ادامه داد: احتساب سوابق موردنظر منوط به بیمه‌پردازی در زمان ارائه تقاضا و داشتن 2 سال سابقه حق‌بیمه نزد سازمان و همچنین پرداخت حق‌بیمه متعلقه طبق ضوابط مقرر در ماده 3 آیین‌نامه اجرایی مذکور به نسبت هفت‌سی‌ام سهم بیمه‌شده و بیست‌وسه سی‌ام سهم دولت است.
نصیری تاکید کرد: پذیرش سوابق موردنظر و بهره‌مندی از مزایای قانونی آن نزد سازمان تأمین‌اجتماعی منوط به پرداخت کامل حق‌بیمه در مهلت‌های تعیین شده خواهد بود. درغیر این صورت احتساب سوابق مذکور براساس تقاضای مجدد و تجدید محاسبه حق‌بیمه با رعایت ضوابط مربوطه میسر است.
به استناد قانون اصلاح تبصره ماده 14 قانون کار و الحاق یک تبصره به آن مصوب 30. 1. 83 و قانون استفساریه قانون مذکور مصوب 28. 3. 85 مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مربوطه مصوب 8. 4. 84 هیأت ‌وزیران، احتساب مدت خدمت نظام وظیفه و حضور داوطلبانه در جبهه تمامی مشمولین قانون تأمین‌اجتماعی با دارا بودن شرایط مقرر قانونی امکان‌پذیر است.

45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    1 0
    اینا رو کی می نویسه اصلا سربازی رفتی از سالها پیش می شد حق بیمه سربازی رو قسطی بخری
  • بی نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    5 0
    اخه بی انصاف ها دو سال عمرمون رو هدر کردید حالا باید یه پولی هم بدیم؟؟؟
  • بی نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    1 0
    این خبر تازه ای نیست من 7 سال پیش برای خدمت مفتی که بیست سال پیش انجام داده بودم بیمه سربازیمو اقساط کردم
  • فرشاد RO ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    6 0
    به نظر شما اين عادلانه است كه بيست ماه تا دو سال از جووني خودت رو با يه حقوق ماهيانه ناچيز براي خدمت به نظام جمهوري اسلامي گذاشته باشي و الان بايد پول هم بدي تا خدمت سربازي جزء بيمه حساب بشه ؟
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    5 0
    واقعا که سرباز باشی ازت کار بکشند دوسال بدبختی بکشی بعد منت قسط راهم سرت بگذارند