ایرنا نوشت: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری دلیل استعفایش از نمایندگی این مجلس را دیالوگی بین خود و آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان عنوان کرد.

حجت الاسلام حسن نمازی درباره دلیل استعفای هفته گذشته خود از مجلس خبرگان رهبری افزود: حال که موضوع استعفایم رسانه ای شده مجبورم توضیحاتی را ارایه کنم اما اجازه دهید از بیان و انتشار صحبت های آیت الله احمد جنتی دبیرشورای نگهبان صرف نظر کنم خصوصا اینکه توصیه بزرگان نیز همین بود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: قصه این بود که سه شنبه هفته گذشته بعد از ضیافت شام رییس محترم مجلس خبرگان و همچنین صبح چهارشنبه قبل از آغاز روز دوم هجدهمین اجلاس خبرگان رهبری مکالمه ای بین من و آیت الله جنتی صورت گرفت که همانجا تصمیم به استعفا گرفتم تا مجلس قضاوت کند؛ بنابراین استعفای خود را براساس آیین نامه داخلی حدود ساعت 10 صبح همان روز تقدیم هیات رییسه کردم تا مجلس جهت بررسی آن وقت کافی داشته باشد.

وی ادامه داد: اعضای هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری استعفای من را خواندند اما آن را اعلام وصول نکردند و بعد در جلسه ای با حضور اعضای هیات رییسه، آیت الله جنتی و چند نفر از اعضای خبرگان که البته من در آن جلسه نبودم موضوع استفسار شده و پیشنهاد شده بود که جلسه ای دونفره با همدیگر داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سپس دو نفر از اعضای هیات رییسه جداگانه با من صحبت کردند و درخواست این بود که استعفایم را پس بگیریم و قول هایی هم به من داده شد. اما متوجه نشدم که ضمانت اجرای آنها چیست؛ به هر حال موضوع به انتخابات آینده برمی گردد.

نمازی افزود: در نهایت اعضای هیات رییسه استعفای من را اعلام وصول نکردند و مخالف استعفا بودند اما حق قانونی برای من محفوظ است که می توانم در اجلاسیه بعدی استعفای خود را پس بگیریم یا بگذارم روند قانونی استعفا طی شود.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: براساس ماده 82 و 84 آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری اگر کسی استعفا دهد 45 دقیقه حق دارد که در صحن علنی صحبت های خود را مطرح کند و سپس اعضای مجلس درباره استعفای او تصمیم گیری کنند.

نمازی افزود: تقاضای من این بود که در همین اجلاسیه روند قانونی استعفا طی شود اما گفته شد که وقت کافی برای طرح آن وجود ندارد، به هر حال پیگیری و سرانجام آن به اجلاسیه آینده موکول می شود.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    171 6
    اما متوجه نشدم که ضمانت اجرای آنها چیست؛ به هر حال موضوع به انتخابات آینده برمی گردد. ناگفته پیداست قضیه چیست ؟ پیدا کنید پرتغال فروش را
  • بنده ی خدا IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    مسن ترین عضو خبرگان جوان ترین عضو خبرگان رو استعفائوند
  • بی نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    178 9
    امان از دست اختلاف سنی
  • بی نام US ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    2 21
    اونوقت نقشش چی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رهگذر A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    77 2
    دوست عزیز مردم شما را انتخاب کردند پس حق دارند دیالوگ شما و جناب جنتی را بدانند و البته مردم خود قضاوت کنند پس هرچه زودتر حق مردم را ادا کنید
  • مریم A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    چرا بر علیه این مرد خدا تبلیغات منفی راه می اندازید خجالت بکشید مردم بیدارند
  • مریم A1 ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    67 0
    اما خیلی شجاع که به طور سربسته دلیل استعفای خود را گفته
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    16 0
    مردان خدا شفاف و رو راست هستن و مخفی کاری نمیکنن
  • یاسر A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    8 2
    آقای جنتی مختار هستند هرگونه تصمیمی بگیرند یکجا میگویند فلانی مسن است باید کنار گذاشته شود اینجا هم فلانی جوان است باید استعفا بدهد .ما که نفهمیدیم جوان بودن بهتر است یا مسن بودن؟کاش جناب جنتی این سئوال را هم تفسیر میکردند.