دستورالعمل ثبت‌نام و شهریه مدارس غیردولتی پایتخت ابلاغ شد

سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران از ابلاغ دستورالعمل ثبت نام و شهریه مدارس غیردولتی تهران برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  و به نقل از آموزش و پرورش، مسعود ثقفی در این باره اظهار کرد: کف افزایش شهریه مدارس غیردولتی یک درصد و سقف آن حداکثر 12 درصد است.

به گفته  او، بر این اساس ثبت‌نام بر اساس شهریه ابلاغی برای برنامه درسی مصوب و فوق برنامه مدارس غیردولتی است و دریافت هرگونه وجهی به جز شهریه ابلاغی مصوب، ممنوع خواهد بود.

او با بیان اینکه دریافت سایر هزینه‌ها مانند سرویس ایاب و ذهاب، تغذیه، فعالیتهایی چون اردوهای علمی، تفریحی و فرهنگی، آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و غیره قبل از شروع سال تحصیلی مجاز نیست تاکید کرد: برگزاری این عناوین باید با مجوز آموزش و پرورش بوده و زمان دریافت هزینه‌ها بعد از تشکیل انجمن اولیا و مربیان و منوط به مصوبات آن است.

ثقفی درباره هزینه فعالیت‌های تابستانه این مدارس نیز گفت: شرکت در فعالیتهای تابستانی این مدارس کاملا اختیاری است و ارائه بخشی از دورس اصلی قبل از شروع سال جدید در کلاس‌های تابستانی، ممنوع است.

سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران همچنین اعلام کرد: ارائه خدماتی اعم از پوشاک و لوازم التحریر در مدارس غیردولتی و اخذ وجه بابت آن نیز ممنوع است.

او همچنین گفت: همچنین موسسان مدارس موظف‌اند میزان شهریه مصوب را به همراه رئوس کلیه فعالیت ها در قالب برنامه هفتگی در محل ثبت نام و در معرض دید اولیا و مراجعان نصب کنند.

ثقفی در پایان تاکید کرد: مدیران باید نسبت به تنظیم قرارداد اخذ شهریه مطابق فرم قرارداد ابلاغی از سوی آموزش و پرورش اقدام کرده و یک نسخه از آن را پس از تکمیل به ولی دانش آموز ارائه کنند.

 اولیا در صورت مشاهده موارد خلاف قوانین یاد شده می توانند به واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مراجعه و یا با شماره 88964006 تماس بگیرند و یا به صندوق‌های الکترونیکی با شماره 09123804414 و 09121540640 پیام ارسال کنند تا به آن رسیدگی شود.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =