سخنرانی خرازی درباره اهمیت و نقش نقشه‌برداری مغز

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌ شناختی معاونت علمی، پیرامون اهمیت و نقش نقشه‌برداری مغز در روان‌شناسی شناختی و آموزش سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ دکتر کمال خرازی در نخستین روز سمپوزیوم دو روزه نقشه برداری مغز، پیرامون اهمیت نقشه برداری مغزی در روان شناسی شناختی و آموزش سخنرانی کرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در این سخنرانی که به زبان انگلیسی ارائه شد، با بیان این که خوشبختانه با پیشرفت‌های اخیر در حوزه علوم شناختی و علوم اعصاب، در روان‌شناسی شناختی نیز از تکنیک‌هاو دستاوردهای این علوم استفاده می‌شود، در خصوص نقشه برداری مغز (Brain Mapping) و همچنین استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری مغزی در آشکارسازی فرآیندهای شناختی سخن گفت.

جنبه دیگری از صحبت های دکتر خرازی، حول محور یادگیری و اهمیت آن بود. وی در این بخش از صحبت‌های خود به اهمیت آموزش و چگونگی تغییر ساختار مغز با استفاده از فرآیند آموزش پرداختند.

خرازی در این سخنرانی همچنین بیان کرد که چگونه آموزش می‌تواند مدارات مغزی را دچار تغییر و تحول ساخته و یادگیری فرآیندی همراه با تغییر و تحول شناختی است.

نقش علوم شناختی در آموزش و چگونگی افزایش و بهبود یادگیری با افزایش توانمندی‌های شناختی نیز در ادامه این ارائه از سوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی معاونت علمی مورد بررسی قرار گرفت.

او در بحث استفاده بالینی و درمان بیماری‌ها به بهره‌گیری از نقشه برداری مغزی برای تشخیص و درمان اختلالات یادگیری اشاره کردند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی در آخرین بخش از سخنان خود، ضمن اشاره به نقش اثرگذارعلوم شناختی در کنار سایر علوم و فناوری‌های نوین چون زیست فناوری، نانو فناوری و فناوری اطلاعات، به اهمیت علوم شناختی پرداخت و جایگاه علوم شناختی به عنوان یک علم بین رشته‌ای که می‌تواند علمی ویژه باشد و یا فته های آن به بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه بیانجامد را تشریح کرد.

مدرسه آموزشی ایبرو، با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، از 2 تا 6 خردادماه 1394 به مدت پنج روز در تهران برگزار می‌شود. سمپوزیوم دور روزه نقشه برداری مغز نیز از امروز در این مدرسه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران در جریان است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =