ایرنا نوشت: معاون اول کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) با اشاره به تحریم های واشنگتن در مورد مقام های دیگر کشورها، خواستار انتقال سازمان های بین المللی از آمریکا به کشورهای دیگر شد.

به گزارش ایرنا؛ ولادیمیر جاباروف روز شنبه در مصاحبه با ایتارتاس گفت: به عنوان اقدامی در پاسخ به رفتار آمریکا در مورد سومین مقام حکومت روسیه و خودداری از دادن روادید به رییس شورای فدراسیون، باید موضوع انتقال سازمان های بین المللی از آمریکا به کشورهای دیگر در دستور کار قرار گیرد.
خانم والنتینا ماتویینکو رییس شورای فدراسیون روسیه که به علت روادید دارای محدودیت نمی تواند در اجلاس بین المجالس در نیویورک شرکت کند، سفر خود و هیات روسی به آمریکا را لغو کرد.
براساس ویزای صادر شده ماتویینکو فقط می توانست در نشست سازمان ملل شرکت کرده و با مقامهای این سازمان دیدار کند.
ولادیمیر جاباروف گفت: باید کشورهای میزبان نشست ها و سازمان های بین المللی ملزم شوند که به تمامی اعضای معرفی شده هیات ها، روادید سفر بدون محدودیت بدهند.
این مقام روسی افزود: به شرکای بین المللی و سیاستمداران، بازرگانان و کارشناسان و نمایندگان محافل سیاسی توصیه می کنیم پیش از برگزاری اجلاس یا نشستی در آمریکا خوب فکر کنند.
وی دلیل خودداری آمریکا از ندادن اجازه شرکت به رییس شورای فدراسیون روسیه در اجلاس بین المللی روسای مجالس در آمریکا را ترس و نگرانی واشنگتن از بازگویی حقایق در مورد وقایع مناطق جنوب و شرق اوکراین و اوضاع منطقه کریمه توسط خانم ماتویینکو دانست.
مقام پارلمانی روس گفت: آمریکا می ترسد موضع دیگری جز آنچه که در مورد اوکراین اتخاذ کرده و آن را با تمام توان بر کشورهای دیگر تحمیل می کند، بیان شود.
وی در همین حال اظهارات یوسف کابزون یک نماینده دومای روسیه که بر قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا بخاطر رفتار این کشور در مورد خانم ماتویینکو تاکید کرده بود را احساساتی خواند.
جاباروف خاطرنشان کرد: حفظ روابط دیپلماتیک روسیه با آمریکا بهتر از قطع آن است و در هر صورت باید روابط را حفظ کنیم.
یوسف کابزون نماینده دوما از حزب حاکم روسیه واحد امروز در گفت وگو با رادیو اخبار روسی گفته بود که روسیه باید روابط دیپلماتیک را با آمریکا به نشانه اعتراض به رفتار این کشور در مورد رییس شورای فدراسیون قطع کند.
وی گفت: بر این باورم که باید روابط دیپلماتیک با آمریکا را قطع کرد تا بدانند با روسیه نمی توانند هرگونه رفتاری را بکنند و نمی توان با مسکو شوخی کرد.
سفارت آمریکا در روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که خانم ماتویینکو می تواند روادیدی دریافت کند که با آن در نشست های سازمان ملل شرکت کند اما نمی تواند در نشست بین المجالس که روزهای 31 اوت تا 2 ماه سپتامبر برگزار می شود ؛ شرکت نماید.
خانم ماتویینکو و شماری از مقام های روس در فهرست تحریم های آمریکا قرار دارند که یک سال پیش در رابطه با مساله اوکراین و کریمه در مورد روسیه وضع شده است.
خودداری آمریکا از ارائه روادید برای شرکت رییس شورای فدراسیون در اجلاس بین المجالس موجب خشم برخی نمایندگان مجلس شورای فدراسیون روسیه (سنا) شد و برخی از آنها حتی خواستار ممنوعیت سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به روسیه در پاسخ به این اقدام واشنگتن شدند و وزارت خارجه روسیه نیز با صدور بیانیه تندی این اقدام را نشانه بی شرمی آمریکا توصیف کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    این جمله رو باید آب طلا گرفت: حفظ روابط دیپلماتیک روسیه با آمریکا بهتر از قطع آن است و در هر صورت باید روابط را حفظ کنیم.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    96 7
    آمریکا شایستگی این و نداره که بسیاری از نهادهای بین المللی در کشورش باشن
  • 456 A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    5 14
    روس های نامرد آن وقت که سفیر ایران را در سازمان ملل رد صلاحیت کردند و ما این همه اعتراض کردیم صدا از یکی در نیامد حق شما و چین است که هم تحریم بشید و هم از این کارها باهاتون بکنند بلکه درد ما را بفهمید و دیگه جواب های سربالا به اعتراض ما ندهید.
  • بی نام A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    2 13
    روسيه هم از اكراين بيرون برود