تسنیم نوشت: اخیراً موضوع ادغام وزارت نیرو و وزارت نفت بار دیگر در دولت مطرح شده و مسئولیت بررسی طرحی با عنوان "ادغام وزارت نیرو و نفت - بحث های رگولاتوری و نظامات آن" به موسسه مطالعات بین المللی انرژی که سازمانی زیرنظر وزارت نفت است، داده شده است.

آذرماه سال گذشته بود که سازمان مدیریت و برنامه ریزی در پیش‌نویس لایحه برنامه ششم توسعه به دولت پیشنهاد کرد، مأموریت‌ها، وظایف و مؤسسات و شرکتهای مرتبط با بخش انرژی از وزارت نیرو تفکیک و پس از ادغام با وزارت نفت، وزارت جدید انرژی تشکیل شود.

این پیشنهاد سازمان مدیریت، با واکنش های موافق و مخالف بسیاری مواجه شد تا اینکه دی ماه سال گذشته، موضوع انحلال وزارت نیرو و تشکیل وزارت انرژی در جلسه فوق العاده دولت با حضور رئیس جمهوری مورد بحث قرار گرفت و پس از بیان اظهارات چیت‌چیان، زنگنه و طیب نیا به رأی گذاشته شد و در نهایت این موضوع به تصویب هیئت وزیران نرسید.

با این رأی گیری، خبر منتفی شدن تشکیل وزارت انرژی در سال 95 اعلام شد و برخی خبرها حاکی از منتفی شدن انحلال وزارت نیرو و تشکیل وزارت انرژی در غالب ادغام بخش برق با وزارت نفت و تشکیل سازمان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آب بود. اما اخیراً موضوع ادغام وزارت نیرو و وزارت نفت بار دیگر در دولت مطرح شده و با تصمیمی که در جلسات غیرعلنی هیئت دولت گرفته شده، مسئولیت بررسی طرحی با عنوان "ادغام وزارت نیرو و نفت - بحث های رگولاتوری و نظامات آن" به موسسه مطالعات بین المللی انرژی که سازمانی زیرنظر وزارت نفت است، داده شده است.

مقرر شده پس از انجام بررسی های موسسه مطالعات بین المللی انرژی، نتایج این مطالعات به هیئت دولت ارسال شود.

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • على A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    4 3
    فكر خوبيه. الان حتى شركت هاى نفتى در عناوين خودشان كلمه انرژى را جايگزين "نفت" كرده اند. فكر كنم كمك به دليل يكپارچه شدن مديريت به محيط زيست هم كمك خواهد كرد.
  • شهروند A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    4 3
    مقوله نفت و برق دو ساختار جداگانه است که ادعام این دو از لحاظ ساختار اداری هم مرتبط نیست چه برسد از نظر کاری
  • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    2 3
    احمقانه ترین تصمیم تاریخ ای آن ادغام این دو وزارتخانه بزرگ است