ایسنا نوشت: دولت آمریکا در حال بررسی برنامه همکاری با روسیه برای انجام حملات هوایی در سوریه است.

در صورتیکه مسکو موافقت کند برای توقف بمباران نیروهای مخالف مورد حمایت آمریکا از سوی نیروهای دولتی، از نفوذ خود بهره بگیرد.

به گزارش سی.ان.ان، این همکاری احتمالی میان روسیه و آمریکا در حالی مطرح شده که برخی از مقام‌های ارشد دولت باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا به صورت علنی از این پیشنهاد انتقاد کرده‌اند.

تحت این برنامه پیشنهادی، ارتش آمریکا و نیروی هوایی روسیه باید حملات هوایی خود را علیه جبهه النصره در سوریه بسط دهند و در ازای این همکاری و تعمیق همکاری نظامی، روسیه باید حملات خود علیه نیروهای مخالف مورد حمایت آمریکا را متوقف کند و موافقت کند تا با دولت بشار اسد، رییس جمهوری سوریه نیز برای توقف این حملات گفت‌وگو داشته باشد.

بسیاری از مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که بعید است روسیه دست به چنین کاری بزند.

این پیشنهاد که نخستین بار در روزنامه واشنگتن پست به چاپ رسید، ‌باعث بحث‌ها و مناظرات زیادی در میان مقام‌های آمریکایی شده است. این روزنامه گزارش داد که متنی از این پیشنهاد به مسکو ارسال شده است اما دو تن از مقام‌های ارشد آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با عدم بحث درباره این پیشنهاد به همکاری بیشتر میان آمریکا و روسیه اذعان داشت و گفت: ما نسبت به تعهدات و الزامات روسیه برای تضمین توقف حملات دولت اسد علیه مخالفان کاملا واضح و آشکار سخن گفته‌ایم. ما حتی نسبت به خطرات القاعده در سوریه و تهدید علیه امنیت ملی خودمان نیز واضح و آشکارا اظهارنظر کرده‌ایم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =