کیفیت هوای تهران در هفته گذشته تحت تاثیر شرایط جوی متغیر نوسان داشت و 4 روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و 3 روز در شرایط سالم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش بینی در این باره گفت: اوایل هفته گذشته حاکمیت جو آرام و پایدار در منطقه موجب تجمع آلاینده ها و در نتیجه هوایی غبارآلود در پایتخت شده و عمق میدان دید هم تحت تاثیر افزایش غلظت آلاینده ها در برخی ساعات تا 5 کیلومتر کاهش یافت.

به گفته او این وضعیت پایدار در برخی ساعات با افزایش نسبی سرعت  باد محلی به صورت موقتی مختل شده و شرایط پراکندگی ذرات معلق مهیا شده است. وزش باد محلی با سرعت متغیر بین 3 تا 5 متر بر ثانیه با جهت غالب جنوب غربی بر بهبود نسبی کیفیت هوا اثر داشته است. 

نادری ادامه داد: در شبانگاه سه شنبه سامانه بارشی ورودی از سمت شمال غرب کشور دامنه های جنوبی البرز را تحت تأثیر قرار داد و در روز چهارشنبه بارش باران و وزش باد در تهران سبب کاهش چشمگیر ذرات معلق و کاهش شاخص کیفیت هوا شد.

به گفته او از آنجا که شاخص کیفیت هوا برای بازه 24 ساعته محاسبه می شود بهبود شرایط کیفی هوای تهران در شاخص روز پنجشنبه نمایان شده است. 

بر اساس یافته های گزارش هفتگی شرکت کنترل کیفیت هوا، از شبانگاه چهارشنبه با گذر سامانه مذکور از منطقه به تدریج ناپایداری ها کاهش یافته و تهران در روزهای پایانی هفته جوی آرام به همراه افزایش نسبی دما را سپری کرده است و به همین دلیل در تهران با وجود همزمانی با تعطیلات آخر هفته و کاهش تردد خودروها، غلظت آلاینده ها روند افزایشی داشته و شرایط برای جوی غبار آلود فراهم شده است.

اطلاعات غلظت آلاینده ها بر اساس داده ایستگاه های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.  جدول بیشینه، کمینه و میانگین غلظت ذرات معلق و پارامترهای هواشناسی بررسی شده در هفته گذشته 

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =