ایسنا نوشت: نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: استاد مطهری در باطل کردن اندیشه‌های انحرافی نقشی کلیدی داشت.

حجت‌الاسلام علی سعیدی در همایش علما و مبلغین اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اعلام این مطلب افزود: اندیشه‌های تبلیغی و نقش شهید مطهری در احیای اندیشه دینی در عصر خودش در دوره‌ای که ایشان وارد عرصه شد، با واقعیت‌هایی روبه‌رو بود و ایشان با آسیب‌شناسی و نکته‌سنجی وارد عرصه شد و با بیان و قلم خود توانست بزرگ‌ترین نقش را در احیای گفتمان دینی داشته باشد.

وی با بیان اینکه استاد مطهری در باطل کردن اندیشه‌های انحرافی نقش کلیدی داشته است، اظهار کرد: اگر به دوره استاد مطهری برگردیم در آن دوره دنیا با تحولات زیادی روبه‌رو بود که از جمله آن‌ها انقلاب کبیر فرانسه بود که این انقلاب به طور کلی وحی را کنار گذاشت و انسان را به جای خدا، عقل را به جای وحی، اخلاق را به جای وجدان قرار داد و رنسانس و لیبرالیسم حاکم در آن دوره وحی را کنار گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دومین مصیبتی که شهید مطهری با آن مواجه بود اشتباهات و خیانت‌های اربابان کلیسا بود که آنان خیانت‌های بزرگی در حق وحی کردند.

وی گفت: بد عمل کردن اربابان کلیسا لطمه بزرگی به اسلام زد و یونان در آن عصر چون مهد تمدن بود. هر اندیشه‌ای که از رم به آن می‌رسید، کلیسا مهر تأیید بر آن می‌زد.

وی، سومین چالش و جریانی که استاد مطهری با آن روبه‌رو بود را انقلاب سوسیالیستی شوروی عنوان کرد و یادآور شد: سوسیالیست‌ها ماده و تجربه را جای خدا و وحی قرار دادند و این جریان به مرور دنیای اسلام را فرا گرفت و بخشی از آفریقا، خاورمیانه، سوریه، یمن، فلسطین، تحت نفوذ اندیشه مارکسیستی قرار گرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، چهارمین جریانی را که استاد مطهری با آن روبه‌رو بود را موج نفوذ ناسیونالیسم عنوان و اظهار کرد: از رد پای این جریان می‌توان به ظهور رضاخان در ایران، آتاترک در ترکیه و ناصر در مصر اشاره کرد و ایدئولوژی این جریان شرقی و غربی بود.

سعیدی گفت: پنجمین جریان دوران استاد مطهری جریان التقاط بود و این جریانات فرمول‌های شرقی و غربی را به خورد مردم می‌دادند که از جمله آن‌ها گروه فرقان و منافقان بودند که این جریان اسلام را دین جامعی معرفی نمی‌کردند و آزادی را از غرب می‌گرفتند.

 

وی با بیان اینکه اولین شرط برای علماء و روحانیون زمان‌شناسی است گفت: باید مواظب بود چرا که گاهی ضرر سخنرانی از نفعش بیشتر است و دنیای امروز دنیای ارتباطات است و در یک آن اخبار در کل دنیا منتشر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: اگر در دوره پیامبر (ص)، آن حضرت محور بود امروز نیز ولی‌فقیه محور حرکت است.

سعیدی خاطرنشان کرد: الان در وضعیت حساسی قرار داریم و از یک طرف نظام اسلامی به رهبری ایران و از سویی دیگر دنیای شرک و کفر قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود: مقام معظم رهبری تأکید جدی بر انقلابی بودن حوزه علمیه دارند و باید در راستای عمل کردن به این خواسته بر حق تلاش کرد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533562

برچسب‌ها