فرشته کریمی در گفت و گو با خبرگزاری خبرانلاین از حس شیرین قهرمانی با لباس تیم ملی ایران می گوید. از اینکه مثل یک سرباز جنگیدند.


مهدیه جباری – خبرگزاری خبرآنلاین : او حالا ستاره است. ستاره فوتسال ایران و آسیا. یکی از اعضای تیم تاریخساز فوتسال بانوان ایران که برای اولین بار در سطح قاره آسیا اولین قهرمانی مسابقاتی تیمی را برای ایران به ارمغان آورده اند . او که نامش است فرشته کریمی. کسی که سردار آزمون می گوید:«مسی خانم های فوتبال آسیاست » اما خودش می گوید رئالی است و طرفدار کریس رونالدو!؛«یادتان هست؟ بار قبل که چند سال قبل آمده بودم خبرآنلاین؟ آن روز لباس مسی تنم کردم. من لباس بارسلونا پوشیده بودم و نیلوفر لباس رئال مادرید. ولی جالب است که بگویم درست بعد از آن بازی ها طرفدار رئال مادرید شدم. چون آن موقع هنوز کریس رونالدو به رئال نیامده بود اما از وقتی او آمد به این تیم ، من هم حسابی رئالی شدم. آن بار که در خبر لباس بارسلونا را پوشیدم ، آخرین باری بود که این لباس را به تنم کردم! ولی هنوز خاطره اش در یادم مانده است.»
فرشته کریمی در بازی های جام ملتهای آسیا حسابی درخشید و حالا ستاره بازی ها شده اما می گوید:«راستش را اگر بگویم ، این است که خیلی برایم این که خودم چه می شوم ، مهم نبود. ما یک تیم بودیم. یک خانواده. ما مسیری را از 3 سال پیش طی کرده بودیم. مسیری سخت و پردردسر . راه ساده ای نبود و می خواستیم که بهترین باشیم. امکاناتی که داشتیم اصلا قابل قیاس با تیمی مثل ژاپن نبود اما مربیان قبلی ، مسئولان پیشین کمیته بانوان و همه هم تیمی های خوبم ، در این چند سال با تمام وجود برای مان زحمت کشیده بودند. ما با همه مشکلاتی که داشتیم ، می خواستیم خودمان را اثبات کنیم و حالا به خودمان افتخار می کنیم. من ، فرشته کریمی می توانم سرم را بالا بگیرم و بگویم عضو تیم قهرمان جام ملتهای آسیا هستم از ایران. این چیزی بود که برایش می خواستم بجنگم . خب شکر خدا در این مسیر توانستم ستاره بازی ها بشوم. این یک افتخار بزرگ است. خیلی خوب است که به تیم ما رسیده. اگر یک گل بیشتر می زدم احتمالا خانم گل بازی ها هم می شدم. شاید دو جام می بردم یا شاید خانم گلی باعث می شد این جایزه را به یک بازیکن خوب دیگر از تیم مان بدهند. مهمترین دلیل موفقیت ما این بود که تیم بودیم. امکانات نداشتیم ، قرار نبود پاداش بگیریم ، ما فقط یک تیم بودیم . تیم ملی ایران . جنگیدیم و قهرمان شدیم. »
او اصرار دارد قدردان آنهایی باشند که در سال های قبل برای تیم ملی زحمت کشیده اند. مربیان و مسئولان پیشین تیم:«ما بار قبل هم از ژاپن با یک گل در فینال پیش بودیم. بار قبل نایب قهرمان آسیا شدیم در کره . سال ها بود که نایب قهرمان آسیا بودیم اما چون بار قبل این تجربه را نداشتیم که چطور بازی برده را نگه داریم ، باختیم و کسی یادش نبود که ما تیم دوم آسیاییم . این بار اما ایستادیم ، جنگیدیم و یاد گرفته بودیم که چطور بازی برده را تا ته ان برده نگه داریم.»
فرشته که روزهای پر استرسی را در حین مسابقات سپری کرده می گوید:؟«قبل از بازی با تایلند ، شوک بزرگی را تجربه کردم. پدر و مادرم به سفر حج مشرف شده اند. مسئولان تیم در طول مسابقات ، موبایل های مان را نمی گذاشتند که روشن باشد و اصرار داشتند روی بازی ها تمرکز کنیم. روزی شاید 2 تا 3 ساعت موبایل های مان روشن می شد. راستش ان روز با خواهر هایم در تهران حرف زدند و گفتند مامان و بابا حال شان خوب است . بعد از این تماس ، در اینستاگرام دیدم در منا چه اتفاقی افتاده. قلبم داشت از جا کنده می شد. زنگ زدم تهران. ولی به خانواده ام زنگ نزدم. زنگ زدم به نیلوفر اردلان و از او پرسیدم. او شماره پدرم در مکه را گرفت و وقتی صادیش را شنیدم ، خیالم راحت شد. شاید کل این اتفاقات 20 دقیقه تا 30 دقیقه طول کشید اما اضطرابی کشنده بود. من همین جا می خواهم به خانواده قربانیان این فاجعه تلخ هم تسلیت بگویم و واقعا می توانم درک کنم این عزیزان چه کشیده اند و حالا چه حسی دارند.»

کریمی و همبازی هایش با بازی های خوب شان به صدر اخبار دنیا هم رسیدند ، آنها با بازی ها و گل های تماشایی شان جهانی شدند و خانم فوتبال آسیا درباره گل های تیکی تاکایی شان می گوید:«این حرکت ها ، تکنیک های ناب ایرانی هستند که در فوتسال زیاد می بینیم. شکر خدا کار خوب تیمی ما دو بار جواب داد. یک بار گل پشت پای فهمیه زارعی خیلی دیده شد و یکی دیگر از گل های مان هم همین طور بود. مدیرفنی خوب تیم ما خیلی روی این کارهای ترکیبی به ما اصرار می کرد. جا دارد از ایشان برای همه تلاشی که داشتند تشکر کنم . در آنچه باعث شد تلاش های بچه ها اینچنین به بار بنشیند ، تلاش های مدیرفنی و کادرفنی مان غیرقابل کتمان است. باورتان نمی شود اما قبل از بازی فینال بچه ها طوری تهییج شده بودند که هر کدام از ما با بغض به زمین رفتیم. مثل یک سرباز که به میدان جنگ می رود ، خواستیم برویم که برای بردن ، جان مان را هم بدهیم. حتی با خنده بعد از بازی شوخی می کردیم که برای بردن حتی آماده مردن هم بودیم. وقتی مدیرفنی به ما درباره فرق بین یک برنده و بازنده فینال می گفت ، همه شوکه بودیم. اینکه اگر چند تا دختر بچه ایرانی با این حجاب و پوشش اسلامی بتوانند قهرمان شوند و ژاپن را ببرند چه اتفاقی می افتد و چه حسی در کشور ایجاد می کند ، باعث شده بود بمب انگیزه باشیم. »
بعد از این پیروزی سیل تشویق ها از راه رسیدند. از پیام تبریک معنادار شخص رئیس جمهور تا علی کریمی ، علی دایی و حتی سردار آزمون. فرشته کریمی در این باره می گوید:«راستش ما وقتی رفتیم ، دنبال این همه اظهار لطف نبودیم. این خیلی برای مان عزیز است که رئیس جمهورمان می گوید مایه افتخار شدیم. اینکه بزرگانی چون علی دایی و علی کریمی از ما می گویند. ما که عمری با افتخار آفرینی های آنها اشک ریختیم ، حالا که تشویق می شویم ، نمی دانید چه حس شیرینی برای مان دارد. باز هم می گویم ما می دانستیم این پیروزی برای مان آورده مالی ندارد. ما می خواستیم چیزی دیگررا ثابت کنیم. اینکه دختر ایرانی در یک نبرد نابرابر می تواند حریف ژاپن شود. خدار را شکر که شرمنده مردم نشدیم. فقط یکبار دیگر خودتان شرایط ما را با ژاپن مقایسه کنید ، آن وقت متوجه می شوید چه می گویم. وقتی با لباس تیم ملی ایران برابر تیمی مثل ژاپن بتوانی قهرمان شوی یعنی هنر کرده ای.»

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    باعت افتخار هستید شما و همه بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان ما و همین طور مربی و سرپرست تیم
    • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      62 12
      معنی اون منفی رو نمیفهمم.
  • بی نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    لباس رو خوب اومدی تازه باید خدا رو شکر کرد چادر ندادن