مارکار آقاجانیان مربی تیم ملی که مثل همیشه پرکار است، این روزها بازی های مختلف لیگ برتر را زیر نظر می گیرد.

سعید اکبری - خبرگزاری خبرآنلاین؛مارکار آقاجانیان مربی تیم ملی که مثل همیشه پرکار است، این روزها بازی های مختلف لیگ برتر را زیر نظر می گیرد. در نبود کروش، وظیفه سنگینی به عهده او و مهرداد خانبان آنالیزور تیم ملی افتاده است. آقاجانیان در گفت و گو با خبرورزشی درباره برنامه های آینده تیم ملی و همینطور بعضی از انتقادها، حرف های جالبی می زند. 

از تعطیلی تیم ملی شروع کنیم و اینکه دوباره کارتان را همزمان با شروع لیگ برتر آغاز کرده اید.

 بله، پس از بازی ترکمنستان فصل استراحت بازیکنان بود. بعد تیم ها آماده سازی خود را برای لیگ برتر داشتند. به همین دلیل تیم ملی کامل تعطیل شد و انشالله از شهریور و قبل از بازی گوام و ترکمنستان کار خود را شروع می کنیم. هفته اول لیگ برتر را زیر نظر گرفتیم. هفته دوم و هفته های بعد را هم همینطور. بازی ها را کامل می بینیم و به محض ورود کروش به ایران، یک گزارش کامل از بازیکنان و بازی ها در اختیار سرمربی تیم ملی قرار می گیرد. 

درباره بازی های هفته اول حرف می زنید؟

هواداران که امیدوارند حداقل امسال لیگ پرهیجانی را ببینند. تازه هفته اول برگزار شده و قطعا لیگ هفته به هفته بهتر می شود. قطعا هر چقدر لیگ بهتر باشد، به تیم ملی هم کمک زیادی می کند. اگر لیگ ما خوب باشد، بازیکنان هم شاداب تر و آماده تر در اردوی تیم ملی حاضر می شوند. 

در لیگ امسال اکثر تیم ها از همین استقلال بگیرید تا پرسپولیس و ... به جوان ها میدان می دهند. این خبر خوشی برای فوتبال ملی است. 

بله، جوان ها انگیزه خاصی دارند. آنها تازه اول راه هستند. دوست داشتند پیشرفت کنند. می خواهد در لیگ و تیم ملی خودشان را نشان دهند. قطعا با حضور جوان ها لیگ گرمتر می شد. همانطور که دیدید تیم ملی جوانگرایی را از لیگ برتر شروع کرد و در اردوی آخرمان نسبت به جام جهانی، تقریبا 14 بازیکن جدید داشتیم. این نشان دهنده آن است که ما لیگ را تحت نظر داریم و بازیکنان جوان تلاش خود را دو چندان کنند. قطعا هر جوانی که خوب بازی کند می تواند به تیم ملی بیاید. خیلی ها را زیر نظر داریم. همانطور که کروش هم گفت، درهای تیم ملی به روی جوان ها باز است. سعی می کنیم همه را خوب زیر نظر بگیریم.

 قطعا این مسئله می تواند کیفیت جوان ها را بالاتر ببرد.

 دقیقا. همین مسئله می تواند لیگ را هم جذابتر کند. تیم ملی و لیگ می توانند به پیشرفت هم کمک کنند. 

ظاهرا مشکلات قدیمی تیم ملی همچنان پابرجاست. آیا شما نگران آینده هستید؟

تمام نگرانی ما داشتن اردوها، زمین و بازی های تدارکاتی خوب است. فکر نمی کنم چیز نامعقول و غیرمنطقی باشد. ما امکانات رئال و منچستر را نمی خواهیم. تیم ملی نیاز به زمین و بازی تدارکاتی خوب دارد. خود شما اشاره کردید که جوان ها دارند پیشرفت می کنند. یکی از فاکتورهای مهم برای آنها انجام بازی بین المللی است. نمی شود که ما یک دفعه آنها را از لیگ به بازی های رسمی ببریم. در همان بازی ترکمنستان ما این کار را کردیم و مشخص شد که هنوز بچه ها نیاز به تجربه بیشتر دارند. چه بهتر که ما در بازی تدارکاتی هزینه بدهیم نه بازی های رسمی. الان خدا را شکر وضعیت بهتر شده. تحریم ها هم دارد از بین می رود وامیدوارم بازی های بیشتری برگزار کنیم. 

البته اخیرا از کروش و تیم ملی هم انتقادهایی شده است. در این باره حرفی ندارید؟
ما اصلا با انتقاد کردن مشکلی نداریم. گر انتقاد سازنده باشد ما استقبال می کنیم و می توانیم ضعف های خود را از بین ببریم ولی گاهی انتقادها دور از واقعیت است. ایران همیشه کمترین امکانات را داشته است. شما نگاه کنید قبل از جام ملت ها ما تنها یک بازی دوستانه داشتیم ولی کشورهایی مثل فلسطین و عراق که به قول بعضی ها جنگ زده هستند، با 10 بازی تدارکاتی به مسابقات آمدند. کشورهایی که به قول همان بعضی ها هیچی ندارند. ما اگر به اندازه عراق و فلسطین امکانات بخواهیم، گناه کرده ایم؟ ما از انتقاد بدمان نمی آید ولی بعضی از حرف ها کمکی نمی کند. مردم خودشان قاضیان خوبی هستند و همه چیز را می دانند و متوجه می شوند. آنها می ببیند که تیم ملی چطور توانسته با امکانات کم اینطور بازی کند. من معتقدم بهتر است هرکسی تمرکزش را روی کارش بگذارد. ما نباید کار خودمان را ول کنیم و به دیگران گیر بدهیم. اگر بتوانیم کارمان را درست انجام بدهیم، بهترین خدمت را کرده ایم. در گذشته دیده ایم کسانی که این مسئله را رعایت نکردند، چه عملکردی داشتند و در جایگاه خودشان دچار مشکل شدند. من فکر می کنم این افراد به جای از بین بردن ضعف هایشان و همینطور کم کردن فشار از روی خودشان، می خواهند با انتقاد از دیگران، افکار هواداران را به سمت دیگری هدایت کنند. ولی همانطور که گفتم مردم این چیزها را می فهمند. 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =