برنی سندرز با افشای درآمدهای خود از سخنرانی و مقایسه آن با درآمد میلیونی هیلاری کلینتون به دنبال تحت فشار قرار دادن رقیب انتخاباتی خود است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ایندیپندنت، برنی سندرز، یکی از نامزدهای حزب دموکرات و رقیب هیلاری کلینتون با انتقاد از درآمدهای رقیبش از طریق سخنرانی اعلام کرد که کلینتون روح خود را به وال‌استریت فروخته است درحالی که وی در سال گذشته از طریق سخنرانی تنها 1867 دلار کسب کرد که تمام آن را نیز به موسسه خیریه پرداخت کرده است.

بعد از انتشار گزارشی توسط نیویورک تایمز درباره مبالغ کسب شده از طریق سخنرانی کارگروه انتخاباتی سندرز تصمیم به انتشار آن را گرفت. در مناظرات سندرز بارها اعلام کرده که هیلاری کلینتون تنها در سال گذشته برای سه سخنرانی در موسسه سرمایه‌گذاری گولدمن ساچز 675 هزار دلار دریافت کرده است.

طبق تحلیل ارائه شده توسط سی‌ان‌ان هیلاری کلینتون و همسرش از سال 2001 تا کنون بیش از 153 میلیون دلار دریافت کرده‌اند که به طور میانگین معادل 210795 دلار برای هر سخنرانی است.

نشریه تایمز در مطلبی نوشت: رای‌دهندگان باید از قانون شفا‌ف‌سازی دولتی ممنون باشند که برنی سندرز، رقیب هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری را مجبور به افشای درآمدهای سال گذشته خود از شرکت در سخنرانی کرده است. کل ملبغ برای حضور در سه سخنرانی 1867.42 دلار بوده است، مبلغی که برای استفاده سیاسی از آن در انتخابات ریاست‌جمهوری یک عامل تاثیرگذار به شمار می‌رود اما برای سناتور (سندرز) که محترمانه آن را به موسسات خیریه تحویل دهد کافی به نظر می‌رسید.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    18 1
    "گولدمن ساچز" تلفظ غلط است و صحیح آن "گُلدمن سَکس" میباشد.
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    29 0
    دم سندرز گرم دست رو خوب نکاتی گذاشته با همین دنده برو جلو کار کلینتون تمومه