۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲

ایسنا نوشت: فیلم سینمایی «چهارشنبه» از ابتدای سال آینده در گروه «هنر و تجربه» اکران عمومی می‌شود.

«چهارشنبه» به کارگردانی سروش محمدزاده اولین تجربه سینمایی این کارگردان است که در بخش «هنر و تجربه» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال خوبی هم روبرو شد.

محمدزاده با اشاره به اینکه فیلمش در جشنواره‌ی 8 اکران در سینماهای مردمی داشته است، درباره ساخت این فیلم گفت: ابتدای سال 93 طرحی از سوی یوسف وجدان دوست که تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده دارد، عنوان شد که توسط فرامرز وجدان دوست نوشته شده بود. در همان زمان بیشتر به دنبال ساخت فیلمی مستقل و جمع و جور بودیم که فارغ از ساختارهای سخت سینما، قابل تولید کردن باشد.

او افزود: در ادامه کار پیمان ناجی به گروه فیلمنامه نویسی اضافه شد و اواخر شهریور امسال پروانه ساخت گرفتیم و در پاییز فیلمبرداری آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه کار و دقت زیاد روی فیلمنامه باعث شد افراد زیادی از جمله شهاب حسینی که در فیلم بازی کرد، آن را دوست داشته باشند، درباره داستان نسبتا تلخ فیلم توضیح داد: به هرحال ساخت فیلم‌هایی که رئالیستی هستند و از دید اجتماع و جامعه بیرون می‌آید، به لحاظ تولید ساده‌تر به نظر می‌رسد، چون لوکیشن و خیابان و مابه ازای بیرونی شخصیت‌ها راحت‌تر در دسترس هستند.

محمدزاده با بیان اینکه با طبقه اجتماعی شخصیت‌های فیلم «چهارشنبه» آشنایی دارد، ادامه داد: به نظرم باورپذیرترین شکلی که در سینمای ایران می‌توان کار کرد، سینمایی است که ریشه در رئالیسم و ناتورالیسم دارد و برای من به عنوان یک فیلمساز اول، طرح چنین موضوعی انتخاب مناسب‌تری بود، ضمن اینکه تلاش می‌کردیم، شرایطی را برای تولید فراهم کنیم که بتوانیم از پس آن برآییم، چون «چهارشنبه» کاملا با بودجه شخصی ساخته شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «چهارشنبه» همچنین درباره قرارگیری فیلمش در گروه «هنر و تجربه» و آینده اکران آن گفت: هنر و تجربه برای ما اولویت دارد و پیشنهادی هم از سوی مدیران آن مطرح شده و امیدوارم ابتدای سال 95 این فیلم در گروه هنر و تجربه اکران شود.

محمدزاده افزود: اعتقاد چندانی به این دسته‌بندی‌ها ندارم، مهم‌تر از عنوانی که فیلم در آن قرار می‌گیرد رضایت مردم است،چون حتی فروش بالای یک فیلم هم کافی نیست و باید مخاطبان آن را بپسندند.

وی همچنین درباره پروژه جدید خود با اشاره به یک گروه طرح و ایده پردازی و فیلمنامه نویسی گفت: در این گروه تلاش می‌کنیم خودمان تولید کننده باشیم و در حال حاضر دو فیلمنامه آماده داریم که احتمالا تا اواخر امسال برای پروانه ساخت آن اقدام می‌کنیم و اوایل سال آینده ساخت فیلم را شروع می‌کنیم.

 در «چهارشنبه» شهاب حسینی، آرمان درویش، نسیم ادبی، هستی مهدوی‌فر، امیرحسین شام بیاتی، الهام حاج فتحعلی بیگی و گیتی قاسمی از جمله بازیگران آن هستند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =