ایرنا نوشت:


معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضرت آیت الله جوادی آملی گنجینه قرآنی و مائده آسمانی است، اندیشه و مکتب ایشان بهترین منبع برای ارتقای سبک زندگی و فعالیت های قرآنی به شمار می آید.

  سید عباس صالحی روز یکشنبه در نشست خبری دومین دوره جشنواره ملی ملکوت با بیان اینکه قرآن باید راهنمای انسان باشد، گفت : نیازمند تولید، توزیع و مصرف اندیشه ناب قرآنی هستیم .

وی ادامه داد: حضرت آیت الله جوادی آملی یکی از مبلغان اندیشه ناب قرآنی است که بیش از 50 جلد تفسیر قرآن و هزاران ساعت کلاس تفسیر آیات الهی را دارد.

وی اظهار داشت: باید از این نعمت به خوبی استفاده کنیم چرا که اگر به توزیع و مصرف درست نیانجامد، در حقیقت نوعی اجحاف به آن است بر همین اساس بهره گیری از مفاهیم قرآنی و مکتب آیت الله جوادی آملی که برگرفته از قرآن است، برای جوامع امروز امری لازم است.

صالحی گفت: جشنواره ملی ملکوت برای چاره اندیشی در شبکه توزیع و مصرف است. این اتفاق در چند سطح نخبگان کشور، فرهیختگان و عموم مردم در نظر گرفته شده است به طوری که هر سه گروه به عنوان مخاطب طرح ملی ملکوت شناخته می شوند.

وی افزود: با بومی سازی فرهنگ قرآنی باید پیوند سازنده ای بین نهادهای اجتماعی و فرهنگی ایجاد شود.

صالحی با اشاره براینکه مهمترین نهادهای اجتماعی شامل خانواده، آموزش و پرورش، مسجد و شبکه های مذهبی، رسانه و هنر است ، گفت: اگر از تولید اندیشه ناب قرآنی در این راستا استفاده کنیم، به طور حتم موفق خواهیم شد.

صالحی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است با برقراری ارتباط بین نهادهای اجتماعی و فرهنگی و بسیج نرم افزاری علاوه بر تولید اندیشه های ناب آیت الله جوادی آملی در بخش توزیع نیز فعالیت شایسته ای داشته باشد.

وی ادامه داد: بیداری اسلامی در 150 سال اخیر با شعار بازگشت به قرآن آغاز شد که این امر به عنوان محور و کانون بیداری اسلامی بوده و مردم ایران نیز با این نوا حرکت خود را آغاز کرده و به پیروزی رسیدند.

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    1 0
    خدا این عالم بزرگوارو برای ما حفظ کنه.