نمایندگان مجلس خبرگان پای صندوق رای چه گفتند؟/ سخنان هاشمی، جنتی، روحانی،شاهرودی،علم الهدی،یزدی و...

نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با شرکت در انتخابات حضور مردم در این عرصه را نشانه وفاداری به نظام، ارزش ها و آرمان ها دانستند.

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری امروز در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرده و پس از انداختن آرای خود به صندوق، در گفت‌وگو با خبرنگاران نکاتی را در اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات بیان کردند.

اهم سخنان برخی از نمایندگان فعلی مجلس خبرگان در ادامه می آید:

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری: امروز مثل شب قدر بوده و سرنوشت ساز است. یعنی هر رایی که ما می‌دهیم بخشی در چهار سال و بخش دیگر در هشت سال، بر روی سرنوشت و آینده کشورمان موثر است .

* هر کسی باید بداند چه کار می‌کند. ممکن است یک رای، کاری از پیش نبرد اما مجموعه رای‌ها کار ساز است. سرنوشت‌ها در یک کشور دموکراتیک در روز رای گیری نوشته می‌شود. مردم نباید غفلت کنند. رای ندادن آن‌ها ثمری ندارد. آن‌ها هم از حقشان استفاده نکرده‌اند و هم تکلیفشان را ادا نکرده‌اند و شما نیز از حقتان استفاده نکرده‌اید.

* انتخابات یک حق است چون ما توان اثر گذاری داریم و هم تکلیف است چون موجب اعتبار و عزت کشور می‌شود. اگر درصد بالایی در انتخابات شرکت کنند این نشان آگاهی مردم است.

*{خطاب به کسانی که وظیفه شمارش آرا را بر عهده دارند} این کار شما کاری معمولی کارمندی یا نظارتی تنها نیست. این یک امانت داری است. بد‌ترین گناه در اخلاقیات اسلامی خیانت در امانت است. اگر طرف ما یک نفر باشد فقط حق یک نفر ضایع شده ولی اگر هشتاد میلیون باشد به اندازه خسارت همه این هشتاد میلیون گناه کرده‌ایم و باید جواب بدهیم.

*امیدواریم ملت نشان دهند ‌‌نهایت امانت داری را دارند. اجاره ندهید سوظنی به نظام انتخاباتی وارد شود. اگر خوب عمل کنند خدا جواب می‌دهد و اگر بد عمل کنند بدهکار مردمند و باید روزی جواب بدهند.

حجت الاسلام حسن روحانی، نماینده مردم تهران  در مجلس خبرگان رهبری: به ملت اطمینان می دهم دولت، وزارت کشور و هیات های اجرایی و شورای محترم نگهبان و همه کشور و نظام تلاش می کنند تا انتخاباتی کاملا قانونی و سالم برگزار کنند.

* انتخابات و امروز نمادی از استقلال سیاسی کشور و حاکمیت ملی ما است. اگر قبل از پیروزی انقلاب دست های بیگانه برای اداره کشور ما تصمیم می گرفتند، در طول این 37 سال این مردم ما هستند که پای صندوق راي با دستان پربرکت خود برای کشور تصمیم می گیرند. امروز به همت مردم، دو نهاد بسیار مهم مجلس و خبرگان رهبری شکل می گیرد.

*رای امروز مردم سرمایه گذاری بسیار پرسودی است. یک ساعت پای صندوق بودن و نوشتن رای و تحویل صندوق دادن آن و استفاده کردن از ثمره چهارساله برای مجلس شورا و ثمره 8 ساله برای مجلس خبرگان؛ در کدام تجارت پرسودی با یک ساعت تلاش از چهار و  8 سال اثر آن در امنیت و عزت سیاسی کشور و امید به اینده و رونق اقتصادی استفاده می شود.

* دولت، آرای مردم را امانت بزرگ می داند. برای حراست از این امانت همه تلاش خود را به کار می گیرد. به ملت اطمینان می دهم دولت، وزارت کشور و هیات های اجرایی و شورای محترم نگهبان و همه کشورو و نظام تلاش می کنند تا انتخاباتی کاملا قانونی و سالم برگزار کنند که هم برای تاریخ افتخار باشد و هم برای دوستان ما در سراسر جهان . امروز چشمان دوستان و دشمنان ما به ایران اسلامی دوخته شده است. تردید ندارم ملت دوباره حماسه ای دیگر بر مبنای نظر خودشان خواهد افرید.

*هر مجلسی با هر ترکیبی با نظر مبارک مردم به وجود بیاید برای ما محترم است. همه مردم به ارا اکثریت احترام می گذارند. اتکا ما به اکثریت ارا است و نگاه ما به صندوق ارا انتخابات امروز خواهد بود. انشالله همه مردم در این کار پیروز باشند. من دست همه کسانی که امروز پای صندوق می روند و رایشان را به صندوق می اندازند را می بوسم.

آیت الله سید محمود  هاشمی شاهرودی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان: امیدواریم با حضور پر شور مردم بار دیگر انتخابات پر شوری را شاهد باشیم.

*این انتخابات و هر انتخابات دیگری در نظام ما همچنان که یک حق برای مردم است تکلیف نیز هست؛ عزت، شکوه و اعتلای نظام در پای صندوق‌های رأی رقم می‌خورد و در این 37 سال که از انقلاب می‌گذرد مردم مؤمن و انقلابی ما به دنیا ثابت کردند که به انقلاب، امام و آرمان‌های امام و اسلام پایبند بوده‌اند.

* امروز نیز مردم بار دیگر با حضور با شکوه خود در صندوق‌های رأی گیری دنیا را متحیر خواهند کرد و با ایمانی که به اسلام، انقلاب دارند بار دیگر وفاداری خود را به جهانیان نشان خواهند داد.

* نظام توانسته است عدالت، وحدت امت اسلامی را در جهان نشان دهد و علیرغم همه مشکلاتی که دشمنان برای این کشور ایجاد کرده‌اند مردم همچنان پایبند به این نظام هستند.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان: حضور پرشور و پرنشاط مردم سبب اقتدار و صلابت نظام اسلامی  و پیامی روشن برای کشورهای غربی است.

* اخیراً کاخ سفید عنوان اینکه مردم ایران نظر خودشان را به جهان اعلام کنند، این کشور باید بداند مردم ما 37 سال است، دارند نظر خود را به جهان اعلام می‌کنند.

* مردم ایران امروز حماسه ایجاد خواهند کرد، آن‌ها نظر خودشان را با صدای رسا به جهان اعلام می‌کنند که کشورهای بیگانه حق دخالت و خط دهی در کشور ما را ندارند.

آیت‌الله محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری: امروز به این دلیل ایام‌الله است که مردم ایران آمده‌اند تا نظام را یاری کنند و برای همه روشن است که حضور در انتخابات صحه گذاشتن بر نظام حاکم بر کشور است که نظامی الهی، اسلامی و مبتنی بر ولایت فقیه است.

* مردم آگاهند مجلس خبرگان در طول قدرت رهبری قرار دارد و مقدس‌ترین نهادی است که در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند و و ظایف مشخصی دارد.

* افرادی که در انتخابات مجلس خبرگان شرکت می‌کنند، توجه داشته باشند به کسانی رای بدهند که با وظایف مربوط به خبرگان آشنا هستند، حساس‌ترین کار مجلس خبرگان در درجه اول تعیین رهبری و نظارت بر بقای اوصاف شرایط رهبری است.

* به تعبیر ساده مجلس خبرگان برای امور جاری مردم و برای آب و نان آن ها نیست و برای فرهنگ اصیل حاکم بر کشور و نوع تفکری است که باید بر همه ارگان‌ها حاکمیت داشته باشد.

* فقیهی به عنوان رهبر در مجلس خبرگان انتخاب می‌شود که با اسلام آشنا باشد این فرد باید بتواند دستگاه‌های مختلف را بر مبنای اسلام حرکت دهد؛ شناخت آن فقیه برعهده مجلس خبرگان است.

*مردم ایران باید تلاش کنند در مجلس خبرگان کسانی را انتخاب کنند که در انتخاب رهبر توانایی و صلاحیت داشته باشند.

*در انتخابات مجلس باید نمایندگانی انتخاب شوند که به تعبیر مقام معظم رهبری دغدغه زندگی مردم را داشته باشند، به فکر منافع شخصی و صرفاً حوزه انتخابیه خود نباشند.

آیت لله احمد جنتی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان: اگر افرادی که وارد مجلس می شوند دارای ثروت‌های کلان باشند امیدی نیست که فکری به حال افراد مستضعف کنند.

*اولین توصیه بنده به کسانی که در انتخابات موفق شدند این است که خودشان قانون را قبول داشته باشند و به آن عمل کنند.

* به بنده گزارش‌های زیادی دادند که برخی کاندیداها در خیابان‌ها به صورت غیرمجاز فعالیت تبلیغاتی دارند، اگر بنا باشد از اول کار که هنوز رای نیاورده‌اند قانون را زیر پا بگذارند در مجلس می‌خواهند چه کار کنند؟

*کاندیداها اگر خواستند به مجلس بروند اولویت ها را در نظر بگیرند. اولویت های ما در درجه اول مسائل انقلابی،‌ فرهنگی و سپس مسائل اقتصادی است. باید این‌ها درد مردم را بشناسند و خودشان نیز دردمند باشند؛ در واقع کسی که درد ندارد نمی‌تواند به حال دردمند برسد.

* اگر کسی ثروتمند باشد نمی‌تواند درد فقیر را بفهمد ، از حالا می گویم اگر کسانی که به مجلس بروند دارای ثروت‌های کلان باشند هیچ امیدی به اینکه آن‌ها فکری به حال بیچاره‌ها و افراد مستضعف بکنند نداریم.

*افرادی که ساده نیستند و افرادی که خودشان تجملاتی هستند نمی‌توانند به فکر بیچارگان باشند. حتما باید افراد ضد اشرافی باشند تا بتوانند خدمت کنند.

*کاندیداها نیز باید ولایت فقیه را نه با زبان، بلکه با همه وجودشان قبول داشته باشند؛ درواقع باید همه مواضع مقام معظم رهبری را قبول داشته باشند؛ لذا توصیه من به آن‌ها این است که بتوانند مواضع رهبری را به صورت یک تابلو در مقابل چشم‌شان داشته باشند و در همه موارد از آن استفاده کنند.

* رای گیری و انتخابات تیراندازی و تیر سه شعبه است که شعبه‌های آن انگلیس،‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی است؛ درواقع این انتخابات گفتن نه به این‌هاست.

آیت الله ابراهیم امینی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان: نمایندگان آینده و مسئولان نظام باید قدر این مردم را بدانند و در مسائل اقتصادی جدیت بیشتری به خرج دهند.

*مردم همانند سابق به طور گسترده در انتخابات جمهوری اسلامی شرکت کنند و با بصیرت و شناخت، بهترین افراد را انتخاب کنند و به جهانیان اثبات کنند که ما بعد از سال‌های سال کماکان به نظام اسلامی خود وفاداریم.

* از نمایندگان مجلس و مخصوصاً مسؤولان نظام تقاضا می‌کنم که مردم را فراموش نکنند؛ مشکلات مردم را فراموش نکنند؛ مردم مشکلات مالی، اقتصادی، معیشتی، بیکاری دارند.

* امیدوارم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آینده با جدیت تمام بتوانند کاری کنند که مردم راضی باشند؛ مردم قدردان هستند و ما هم باید قدردان آن‌ها باشیم.

* به مردم سفارش می‌کنم که از دادن رأی سفید پرهیز کنند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، نماینده بوشهر در مجلس خبرگان رهبری: مشارکت مردم در این عرصه هر چه باشکوه و حداکثری باشد نگاه دنیا به ملت ایران نگاه متفاوتی است.

* مردم ایران در عرصه‌های مختلف با حضور حداکثری اقتدار ایران را افزایش داده‌اند و از مردم انتظار داریم در آزمون بزرگ انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی حضور فعال و حداکثری داشته باشند تا اقتدار ایران بار دیگر به رخ جهانیان بکشانیم.

* شرکت در انتخابات و رای دادن از جمله اقدام‌هایی است که نشان از اقتدار و عظمت ایران است که مردم باید زودتر و با یک عزم جدی‌تری در آن حضور یابند.

 * مجلس خبرگان رهبری مجلسی مهم و تعیین کننده است چرا که در انتخاب رهبری نقش اساسی  دارد.

آیت الله عباس واعظ طبسی، نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان: رای دادن و حضور در انتخابات در راستای عمل به نیات امام راحل و مقام معظم رهبری برای من مایه غرور و افتخار است.

* انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بزرگترین انتخابات کشور است

* با توجه به حساسیت دشمنان اسلام نسبت به این انتخابات، مردم به وظیفه خود به خوبی عمل کردند.

 آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان:منتخبان مردم دین‌مداری را در تمامی فعالیت‌های خود مورد توجه قرار دهند.

* اگر شرع و دین نبود کسی پای صندوق‌ها حاضر نمی‌شد، اما دین‌مداری و عشق به نظام اسلامی مردم را به پای صندوق‌های رای کشاند.

*امروز 37 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و شاهد هستیم که هیجانات دینی مردم به مراتب قوی‌تر از روز نخست انقلاب شده است و دشمنان نمی‌توانند ضربه کوچکی به این کشور بزنند.

آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده مردم اذربایجان شرقی در مجلس خبرگان:پیام بنده به مردم، همان پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی است. امیدوارم مردم با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رای ثابت کنند که وفادار نظام هستند و پاسخ دندان شکنی به یاوه گویی‌های دشمنان و بدخواهان نظام بدهند.

*امیدوارم مردم عزیز از آزمون بزرگ الهی به نام انتخابات، سربلند بیرون بیایند و سرنوشت خوشی برای کشور رقم بزنند.

*آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری : مردم ایران امروز به بیگانگان خواهند گفت که شما حق توصیه به ملت ایران را ندارید و مردم برخلاف توصیه‌های شما عمل خواهند کرد.

* ملت ایران همواره ضد بیگانگان هستند. مردم ایران امروز با دادن رأی به استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی، ولایت و پیشرفت پاسخ محکمی به بیگانگان و توطئه‌های رسانه‌های بیگانه و غربی خواهند داد.

*مردم ایران امروز به بیگانگان خواهند گفت که شما حق توصیه به ملت ایران را ندارید و مردم برخلاف توصیه‌های آنها عمل خواهند کرد.

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری:بدون شک حضور پرشور و شعور مردم در انتخابات امروز برای سرنوشت کشور حیاتی است.

* انتخابات امروز سرنوشت چند سال آینده کشور را مشخص می‌کند ازاین‌رو همه باید با احساس مسؤولیت در پای صندوق‌های رأی حاضر شود.

*هر رأی مردم در صندوق‌های رأی تیری بر قلب دشمنان بوده و آن‌ها از در طمع ورزی به نظام و انقلاب ناامید می‌کند.

* دشمنان اسلام نیز با مشاهده این حضور باشکوه مردم در انتخابات بدانند که ملت ولایت‌پذیر کشورمان همچنان وفادار به انقلاب و نظام هستند و از کیان آن دفاع می‌کنند.

* امیدوار هستیم که بتوانیم با برگزاری انتخابات روحیه ایثارگری و بصیرت افزایی مردم را به ولایت‌فقیه نشان داده و دشمنان اسلام و انقلاب را مأیوس کنیم.

آیت‌الله حسن عالمی، نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری: امروز شاهد یکی از استثنائی‌ترین انتخابات در کشور هستیم و گستره حضور مردم در این انتخابات تاکنون بسیار گسترده و فاخر بوده است.

* مسئولان با دیدن این استقبال باید با تمام توان برای رفاه این مردم تلاش بیشتری را انجام دهند.

*اگر به این شور و شعور دقیق بنگریم، خواهیم دید که این مردم استحقاق خدمت را دارند و مسئولین وظیفه دارند تا این کار را انجام دهند.

* دشمنان با این انتخابات متوجه خواهند شد که نمی‌توانند با حجم گسترده تبلیغات منفی مردم را نسبت به انقلاب ناامید کنند.

* مردم به پای انقلاب ایستاده‌اند و از حیثیت کشور و انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد.

*یک نماینده نباید عملکرد و یا گفتاری داشته باشد تا دشمنان از آن استفاده و ضد انقلاب‌ها امیدوار شوند.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا ازمراغه A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    18 1
    جناب اقای جنتی شما 37 سال در بالاترین سمت های کلیدی نظام حضور داشتید برای ملت مستضعف چه کار کردی
  • امیدبخش حسین US ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    11 1
    سردار سازندگی هاشمی رفسنجانی و دکتر رحانی تدبیر امید سواد من کم هست بخشید فقط مطلب این دو عزیز را خواندم شرمنده تندرور ها شدم ......................