ایوبی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر: به نام ارزش‌ها، ارزشمندترین دستاورد انقلاب را زیر سؤال نبریم

حجت‌الله ایوبی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر سینما را یکی از باارزش‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت که نباید به نام ارزش‌ها این هنر را زیر سؤال ببریم.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او سخنانش را با ابیاتی از مثنوی مولوی در نعت رسول اکرم (ص) آغاز کرد؛ «در دل هر امتی کز حق مزه ست / روی و آواز پیمبر معجزه است / چون پیمبر از برون بانگی زند/ جان امت در درون سجده کند / زان که جنس بانگ او اندر جهان / از کسی نشنیده باشد گوش جان»

او به هزاران فیلم کوتاه و مستند و بیش از دو هزار فیلم بلندی اشاره کرد که پس از انقلاب به زبان گویای فرهنگ ایرانی و انقلاب اسلامی تولیدشده‌اند و از سینماگرانی یادکرد که با باورهای عمیقشان نام ایران را در جهان بلندآوازه کردند.

ایوبی گفت: «ما امروز به‌عنوان سینمای ایران می‌توانیم بر بام جهان بایستیم و فریاد برآوریم که ماییم صدایی دیگر و راهی دیگر.»

او ادامه داد: «آیا چنین صدایی در دیگر عرصه‌ها هم به گوش می‌رسد؟ آیا مثلاً در علوم انسانی، در اقتصاد، در شیوه‌های رقابت سیاسی، در نظام انتخاباتی و احزاب سیاسی، در سازوکارهای تقنین، تصمیم سازی و مدیریت اداری در دیوان‌سالاری می‌توان از صدای ایرانی و اسلامی سراغ گرفت؟»

رئیس سازمان سینمایی تأکید کرد: «هرچه باشد در مورد ما یعنی سینمای ایران به جرات می‌توان گفت که صدای ایران را شرق و غرب جهان شنیده است پس بیاییم به این سینمای ارزشمند با دیده احترام و مهربانی بنگریم. پس بیاییم و بر طبل بدگمانی به سینما دیگر نکوبیم و به نام ارزش‌ها، ارزشمندترین دستاورد انقلاب اسلامی را زیر سؤال نبریم.»

ایوبی افزود: «چگونه می‌توان خود را سینماگر نامید و سینمای ایران را بیگانه باارزش‌های انقلاب دانست؟ چگونه می‌توان که به باشکوه‌ترین جشن انقلاب اسلامی یعنی جشنواره فیلم فجر با بدگمانی نگریست؟ سینمای ایران ریشه درجایی دارد. از جایی آمده است. به عطر ایران و آیین پاک محمدی آراسته است. سینمای ایران سربلند است و کارنامه‌ای درخشان دارد.»

او از اهالی سینما و مخاطبان این هنر خواست که سال 93 را سال سلام به سینما بنامند، سالی که به گفته او سال هجوم مردم به سینما. سال سلام به صنعت دیجیتال. سلام به سرمایه‌گذاران. سلام به سالن‌های باشکوه. سلام به گیشه‌ها. سلام سینماگران به مردم. سلام گرم و صمیمانه روحانیت و حوزه‌های علمیه به سینما بوده است.

ایوبی ابراز امیدواری کرد که سال پیش رو، سال شکفتن جوانه‌های امید باشد. سال خانه‌تکانی دل‌ها از کینه‌ها. سال دوری از بدگمانی‌ها. سال عقل و درایت و تدبیر. سال دوباره شستن چشم‌ها و دیدن زلالی آب‌ها و چشمه‌ها

او با اشاره به حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، قرار گرفتن این دو تصویر در یک قاب را معنادار و امیدبخش دانست و گفت: «سینماگران در گرماگرم سوت و کف‌ها و در میان سالن‌های پرشور و تشویق‌های بی‌امان، بیمناک روزگار بی‌کسی و تنهایی خویشتن‌اند. بیمناک روزگاری‌اند که از نام و نشان خود گریانند. روزگاری که تنها و تنها به دنبال یک سقف کوچک‌اند. روزگاری که پذیرشگر بیمارستان، صاحب‌خانه، بقالی سر کوچه، کارمند بانک و شاید حتی مدیران سینمایی او را به‌جا نمی‌آورند.»

ایوبی ادامه داد: «اگر می‌خواهیم این جوانه‌های امید نخشکد باید گره بیمه بیکاری، تأمین اجتماعی و مشکلات معیشتی اهالی هنر و به‌ویژه سینما را به انگشت تدبیر بگشاییم.»

او از تلاش علی جنتی و اعلام آمادگی علی ربیعی به‌عنوان اتفاقی نویدبخش در طلیعه جشنواره سی و سوم نام برد.

رئیس سازمان سینمایی در پایان سخنانش گفت که ما، به‌عنوان سینمای ایران، بار دیگر اقدامات نابخردانه کسانی که پشت نقاب آزادی، عواطف و احساسات پاک جامعه بشریت را نشانه گرفتند، محکوم می‌کنیم و با صدای بلند و رسا اعلام می‌کنیم، ما عاشق محمد (ص) هستیم.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =