ایسنا نوشت: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دست به انجام حمله هوایی علیه مواضع طالبان در افغانستان زده است.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، این اولین حمله هوایی آمریکا علیه طالبان در افغانستان از زمان صدور مجوز از سوی باراک اوباما، در ماه جاری محسوب می‌شود که در آن رئیس جمهور آمریکا به نیروهای این کشور اجازه داد دست به عملیات محدود علیه شورشیان در افغانستان بزنند.

پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون از اعلام جزئیات این حمله خودداری کرد و تنها گفت، حمله در جنوب افغانستان  انجام شده و هیچ یک از نیروهای آمریکایی در زمان حمله در آن منطقه حضور نداشتند. وی حتی نگفت که این حمله به وسیله پهپادهای هجومی آمریکا انجام شده یا جنگنده‌های این کشور.

در اصلاحات جدیدی که باراک اوباما در استراتژی نظامی این کشور در افغانستان ایجاد کرده، نیروهای آمریکایی می‌توانند نظامیان افغانی را در حملات علیه گروه‌های تروریستی از جمله طالبان، القاعده و داعش همراهی کنند.

پیتر کوک در پاسخ به اصرار خبرنگاران برای پرداختن به جزئیات این حمله گفت: نمی‌توانم بیشتر از این به موضوع بپردازم چرا که این یک عملیات در حال انجام است که هنوز پایان نیافته.

اصلاحات اوباما که اوایل ماه جاری میلادی به نیروهای مسلح این کشور در افغانستان اعلام شد، نقش ارتش آمریکا در جنگ افغانستان را افزایش داده است.

این تصمیم آمریکا پس از ارائه گزارش‌هایی درباره ناکارآمدی ارتش و نیروهای مسلح افغانستان در رویارویی با گروه‌های مسلح متعدد در این کشور از سوی کاخ سفید اتخاذ شد.

بیش از یک سال است که نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان از جمله نظامیان آمریکایی ماموریت‌های جنگی را به نیروهای افغان واگذار کرده‌اند و مقرر شده بود که نیروهای بین المللی دیگر در عملیات جنگی مشارکت نکنند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =