اونس طلا به ۱۹۰۰ دلار می رسد؟/تحلیل رییس اتحادیه طلا از قیمت های در بازار

تحلیلگران اقتصاد بین الملل بر این باورند که تاثیر برگزیت بلندمدت خواهد بود و به همین دلیل تا پایان امسال طلا به قیمت هزار و ۴۰۰ دلار می رسد.

در معاملات جهانی روز جمعه، قیمت اونس طلا در بازار جهانی با 4.43 درصد افزایش نسبت به روز پنج شنبه، به یک هزار و 318 دلار رسید. این تغییرات قیمتی، حکایت از افزایش 55 دلاری قیمت اونس طلا در بازار جهانی داشته است. گزارش ها نشان می دهد که قیمت اونس طلا در بازار جهانی به بالاترین حد در 2 سال گذشته رسیده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی دیروز قیمت طلا در بازار جهانی به دنبال شوک خروج انگلیس از اتحادیه اروپا 55 دلار افزایش یافت که این موضوع بازار داخلی ایران را نیز تحت‌تاثیر قرار داد؛ تا جایی که قیمت سکه 31 هزار تومان افزایش پیدا کرد. در بازار ایران با توجه به افزایش قیمت جهانی، قیمت ها افزایش پیدا کرده است. 

همزمان با اعلام نتایج همه پرسی، بلافاصله دیروز قیمت اونس طلا در بازار جهانی 55 دلار افزایش پیدا کرد؛ اگرچه امروز با افت 1.9 دلاری مواجه شده است. اما با این وجود، در حال حاضر اونس طلا در رقم 1316 تومان قرار دارد.

به گزارش مارکت واچ، با موافقت شدن با برگزیت، بازار های جهانی واکنش نشان دادند. تحلیلگران اقتصاد بین الملل پیش بینی می کنند با گذشت زمان، برگزیت بیشتر روی بازار طلا، بانک ها و اقتصاد جهان تاثیر خواهد گذاشت و این قضیه موجب می شود تا پایان امسال قیمت طلای جهانی وارد کانال ۱۵۰۰ دلار شود.

اقتصاددانان معتقدند که برگزیت اتفاق بزرگی بوده و تاثیر بلندمدت آن روی اقتصاد دنیا دیده خواهد شد. به این معنا که قیمت طلا در بازار طلای جهانی به هزار و ۴۰۰ دلار می رسد و تا سال آینده نیز وارد کانال یک هزار و ۹۰۰ دلار می شود.

در همین رابطه محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: «افزایش قیمت جهانی باعث شد که قیمت طلا و سکه نیز در داخل کشور افزایش پیدا کند؛ به طوری که حدود ۳۰ هزار تومان قیمت سکه و ۳ هزار تومان هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش مواجه شد. این تاثیری است که قیمت جهانی بر بازار داخلی گذاشته و هیچ اتفاقی فراتر از این نیفتاده است. »

وی تصریح کرد: «در حال حاضر قیمت هایی که در داخل کشور است، درست هم پای قیمت جهانی است و هیچ هیجان و هیچ حبابی در این قیمت ها وجود ندارد.»

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    19 8
    دوباره بازار گرمی که قیمت طلای داخل بالا بره
  • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 8
    جاااااااااااااااااااااااااااان عالی میشه. ایشالا سکه به 2 میلیون برسه
  • حبیبیان A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    8 0
    واکنش بازار طلا به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا/...یا پایین آمدن نرخ سود سپرده ها ؟؟ ای ناقلا
  • بی نام A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    2 0
    تحرك دلالان براى تلاطم در اقتصاد بيمار ايران ، شما چرا كمك مى كنيد ؟