عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت: نبود نظارت مجلس، قوه قضاییه، بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و بانک مرکزی منجر به ایجاد فساد اقتصادی در دستگاه‌های مختلف می‌شود.

نادر قاضی‌پور در گفتگو با خبرآنلاين، در مورد فساد اقتصادی گفت: اجرا نکردن قانون و نبود نظارت از جمله عوامل ایجاد فساد اقتصادی است.

وی افزود: نبود نظارت مجلس، قوه قضاییه، بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و بانک مرکزی منجر به ایجاد فساد اقتصادی در دستگاه‌های مختلف می‌شود.
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت تصریح کرد: بانک مرکزی باید پول‌های کلانی که در سیستم پولی کشور جابه جا می‌شود را رصد کند و به نهادهای ذیربط گزارش دهد که این پول در بازه زمانی کوتاه از کجا آمده و توسط چه کسی جابه جا می‌شود.
وی با بیان اینکه فساد مالی به مراتب بد‌تر از فساد اخلاقی است گفت: باید بر واگذاری‌ها و خرید و فروش امتیازات دولتی نظارت دقیق صورت گیرد تا اجازه ایجاد فساد به کسی داده نشود.
نماینده مردم ارومیه خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با فساد اقتصادی اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی است.
وی ادامه داد: این اصل به موضوع «از کجا آوردی» معروف است و مشخص می‌کند که فلان مسئول، اموال کلان خود را از کجا به دست آورده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن همچنین عمل به تک شغله بودن مسئولان را از دیگر راهکارهای کاهش فشار اقتصادی دانست و گفت: در خیلی از موارد چند شغله بودن باعث فساد اقتصادی می‌شود از جمله در هیئت مدیره‌ها و مراکز شبه دولتی که ظاهرا شخصی و باطنا دولتی هستند.
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت خاطر نشان کرد: مبارزه با فساد اقتصادی به توان سه قوه نیاز دارد.
وی ادامه داد: عمل به قانون و مبارزه با فساد اقتصادی باید از اطرافیان مسئولان شروع شود چرا که بعضا فساد اقتصادی در اطراف بعضی از مسئولان شروع می‌شود.
قاضی‌پور ادامه داد: باید دولت به صورت عملی مبارزه با فساد اقتصادی را شروع و به فلان نهاد بگوید تا ضمن تقویت نظارت خود با فسادهای اقتصادی ایجاد شده مقابله کند.
1729

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    12 0
    باسلام جناب شما فقط حرف میزنید و عمل نمیکنید، جامعه را فساد گرفته عمل کنید
    • همشهری IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      8 1
      این بابا هم دیده انتخابات داره نزدیک میشه برای مطرح کردن خودش به هر کاری دست میزنه حتی گیر دادن به نوع ماشین رییس جمهور
  • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    8 0
    در شرکت نفت پاکتها راجهت برنده شدن در مناقصات خرید وفروش می کنند
  • فاضلی IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    7 0
    آقای قاضی پور عزیز شما چرا خودتو به خواب زدی برادر.فساد در کشور ما بیشتر بخاطر حقوق و دستمزد بسیار پایین کارمندان است.خط فقر در کشور حدود سه میلیون تومان می باشد و دریافتی کارمندان حدود یک میلیون تومان.بقیه اش را خودتان تفسیر کنید....
  • ننه جون IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    4 3
    كاش امثال اين نماينده محترم زياد بودند
  • کار افتاده آموزش وپرورش A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    5 1
    قربون زبانت خوب گفتی الان فرزندم 26ساله است که بیکاراست
  • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    2 0
    آقای قاضی پور قرار بود اصلاح قیمت های خودرو تا اواخر مرداد اعلام بشه چی شد؟؟ ابلته باز خبرآنلاین نظر منو حذف میکنه آزادی بیان