جلسه آسیب شناسی رفتارهای اجتماعی پرخطر شهروندان از جمله خودکشی های علنی در تهران برگزار شد. ایجاد مراکز مشاوره حضوری و غیر حضوری می تواند در کاهش رفتارهای غلط و پر خطر اجتماعی نقش موثر داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ با توجه به چند حادثه اخیر در تهران و برخی شهرستان ها، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت جلسه ای را با حضور مدیران ارشد وزارت بهداشت و تنی چند از اساتید دانشگاه ها و اساتید حوزه اعصاب و روان تشکیل داد.

در این جلسه ابتدا دکتر حاجبی، مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با ارایه آماری از تعداد اقدام به خودکشی در دنیا، کشورهای منطقه و کشور، به توضیح راهکارهای مداخله دستگاه های ذیربط در این کشورها پرداخت.

در ادامه این جلسه اساتید دانشگاه و صاحبنظران ضمن انتقاد از نوع پرداختن رسانه های رسمی و غیررسمی به این موضوع، به ارائه نقطه نظرات خود در این حوزه و راهکارهای موجود پرداختند.

محورهای بحث در این جلسه، نحوه اطلاع رسانی رسانه ها در مواجهه با موارد خودکشي، ایجاد مراکز مشاوره حضوری و غیرحضوری برای کاهش این رفتارها، برگزاری کارگاه های آموزشي برای رسانه ها و نحوه همکاری دستگاه های اجرایی و حاکمیتی در این حوزه بود که دست اندرکاران حوزه سلامت روان درباره آن به تبادل اطلاعات پرداختند.

شایان ذکر است که بررسی بیشتر و ارایه راهکارهای عملی و اجرایی در این خصوص به نشست های آتی موکول شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارمین A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    1 0
    اخه جلسه می خواد همه میدونن چرا وضعیت اینطوری هستش