محمود احمدی‌نژاد و علی طیب‌نیا برای تعیین چهره سال در حوزه اقتصاد با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بر اساس نظرسنجی گروه اقتصادی خبرآنلاین برای انتخاب چهره اقتصاد سال 1393 تا کنون محمود احمدی‌نژاد در میان مخاطبان به عنوان چهره سال با علی طیب‌نیا در حال رقابت است. این دو چهره در حالی اکثریت انتخاب را از سوی کاربران خبرآنلاین دارند که محمود احمدی نژاد بیشتر به دلیل وضعیت نامساعد اقتصادی که از زمان او به جا مانده برگزیده شده و دلیل انتخاب علی طیب نیا، وزیر اقتصاد مهار تورم بوده است.   

در این میان، پس از این دو شخصیت، نام‌های حسن روحانی، محمدباقر نوبخت، بیژن نامدارزنگنه، ولی‌اله سیف و مسعود نیلی دیده می‌شود.

بهنام بچه خوی در این نظرسنجی پس از انتخاب علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد به عنوان چهره سال اقتصاد، دلیل انتخاب خود را مدیریت علمی اقتصاد کشور و از بین بردن تورم افسار گسیخته دانسته است. هادی هم طیب‌نیا را به دلیل جایگزین کردن علم به جای جنجال انتخاب کرده است. اسی نیز نوشته است: «حداقل این است که طیب‌نیا سیاستی را اتخاذ نکرد که اوضاع بدتر بشه برخلاف دولت قبل.»

حسین هم محمود احمدی‌نژاد را به خاطر عملکرد غیرعلمی و پوپولیستی در زمینه اقتصاد و سیاست انتخاب کرده است. صبا در این زمینه گفته است؛ «دکتر احمدی‌نژاد، چهره اقتصادی سال است؛ به دلیل از دست دادن تاریخی‌ترین میزان فروش نفت در تاریخ ایران و منفی کردن نرخ رشد توسعه.» فردی دیگر نیز نوشته است: «هنوز اثرات منفی اقتصادی دولت احمدی‌نژاد در اقتصاد مملکت باقی مانده است.» به اعتقاد حسام، «چهره اقتصاد یعنی این‌که چه کسی بیشتر در اقتصاد تاثیر داشته، حالا چه مثبت بوده یا منفی. پس صد در صد استاد احمدی‌نژاد هستش.»

از سوی دیگر، از حسن روحانی، رییس دولت یازدهم به‌دلیل این‌که افراد متخصص را در جایگاه خود قرار داده، یاد شده است. حامد عنوان کرده «حسن روحانی را به عنوان چهره سال به‌دلیل برنامه‌ریزی و اجرا سیاست‌های بهبود شرایط اقتصادی انتخاب می‌کنم.»

محمود عظیمی نیز محمدباقر نوبخت را به دلیل سامان‌بخشی بودجه کشور انتخاب کرده است.

اما نکته مهم در نظرسنجی صورت گرفته برای چهره سال اقتصاد سال 1393، نام برده شدن بسیار از قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت است. مخاطبان در نظرهای مختلف، از اقدامات او در حوزه کاهش چشمگیر هزینه‌های درمان و عدم نگرش سیاسی در بخش بهداشت سخن گفته‌اند.

ایرج نوشته است: «وزیر بهداشت با اجرای طرح تحول سلامت، بار مالی‌ای را که به بیماران تحمیل می‌شد، کم کرد.» محمدحسین نیز عنوان کرده؛ « اگرچه دکتر هاشمی پزشک است، اما اقدامات ایشان در این مدت اثرات مثبتی در بخش اقتصاد بهداشت در تمامی سطوح جامعه گذاشته است. بهتر شدن اقدامات رفاهی بیمارستان‌ها و طرح بیمه سلامت اقدامات مثبت ایشان است.»

شما هم اگر تاکنون در نظر سنجی انتخاب چهره سال حوزه اقتصاد خبرآنلاین شرکت نکرده‌اید، می‌توانید با کلیک کردن ایــــــــــــــــــنـجا در این نظرسنجی شرکت کنید.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    9 6
    با مطرح کردن کسی که 8 سال مردم ایران را سر کیسه کرده با انسانی که می خواهد خدمت کند کار شایسته ای نیست
  • ایمان A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    3 0
    دکترعلی طیب نیا بدلیل مدیریت علمی.بدون حاشیه وجوسازی.جلوگیری ازتلاطم بازاروحفظ آرامش بااتخاذسیاستهای صحیح اقتصادی ومهمترازهمه مهارتورم لجام گسیخته