ایرنا نوشت:

  مسوول دفتر نمایندگی ستاد عملیات عمره مفرده سازمان حج و زیارت در مدینه منوره گفت: در عمره جاری و عمره گذشته با توجه به کاهش زمان سفر به 10 روز، زایران ترجیح می دهند به جای بازارگردی، به زیارت و اعمال عبادی خود بپردازند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، «مهدی حضوری» افزود: زائران ترجیح می دهند در بین اعمال عبادی شان سنت حسنه تهیه سوغات را انجام دهند.

وی ادامه داد: در مجموع با توجه به قیمت بالای بسیاری از اجناس در عربستان نسبت به ایران، خرید بسیاری از کالاها در اینجا مقرون به صرفه نیست و بهتر است زایران فرصت معنوی ایجاد شده را با بازارگردی تلف نکنند.

این مقام سازمان حج و زیارت در ادامه با بیان اینکه متوسط جمعیت زایران ایرانی حاضر در مدینه در این ایام بین 19 تا 20 هزار نفر است، در خصوص کیفیت هتل های محل اسکان زایران در مدینه گفت: به علت تخریب های بیش از حد هتل ها در مدینه منوره با توجه به طرح توسعه حرم شریف نبوی (ص) و در مقابل عدم ساخت هتل های جدید، قدمت هتل های زایران در مدینه قابل مقایسه با هتل های مکه نیست و هتل ها معمولا از کیفیت پایین تری نسبت به مکه برخوردارند.

مسوول ستاد عملیات عمره در مدینه منوره به زایران مبتلا به بیماری دیابت و فشار خون و سایر بیماران که به عمره مشرف می شوند، توصیه کرد که حتما داروهایشان را در سفر همراه داشته باشند و دقت کنند که تنها آوردن داروهای ممنوعه که لیست آن در ایران به کاروان ها اعلام شده، ممنوع است و زایران داروهای خاص خود را همراه داشته باشند.

وی با توجه به اینکه زایران اولین روزهای سفر را در مدینه منوره هستند، از زایران خواست، بروشورهای اطلاع رسانی را که در ایران بین آنها توزیع شده، پیش از سفر به عربستان مطالعه کنند و در بقیع، مسجد شریف نبوی (ص) و بیت الحرمین مدینه در رفت و آمد، برخوردها و رفتارهایشان دقت نظر داشته باشند تا مشکلی برای آنان پیش نیاید.

وی در خصوص زمان حضور بانوان عمره گزار برای زیارت در روضه نبوی (ص)، گفت: بانوان بعد از نماز صبح، بعد از نماز عصر و بعد از نماز عشا می توانند در روضه نبوی (ص) به اعمال عبادی و زیارت بپردازند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =