اسلوبودان کواچ به قولش وفا کرد؛ نتیجه بهتر، بازی به بازی.

مهری رنجبر / او بعد از چهارمي تيمش در ليگ جهاني، ششمي جهان را هم با شاگردانش گرفت، نتيجه‌اي كه به نظر خودش فوق‌‌العاده است اما به نظرش بهتر هم مي‌توانست باشد. البته خودش هم به اين حد راضي نيست. او حالا اميدوار است تيمش با فراموش كردن ششمي جهان، در اينچئون بهترين نتيجه را بگيرد.

* ششمي ايران در مسابقات قهرماني جهان شما را راضي كرد؟

فوق‌‌العاده بود. البته مي‌توانستيم نتيجه بهتر از اين هم بگيريم اما فراموش نكنيد كه بايد قدم به قدم جلو برويم. يادمان نرود ايران براي اولين بار تا دور سوم رقابت‌هاي قهرماني جهان بالا آمد. آن هم با مسابقاتي فشرده و كيفيت بازي بالا.

* به اعتقاد خيلي از كارشناسان، ايران مي‌توانست به جمع 4 تيم اول برسد، چرا اين اتفاق نيفتاد؟

بايد نگاهي به تيم‌هاي ديگر بكنيم. ما همه تلاش‌مان را كرديم. فكر نمي‌كنم بد بازي كرده باشيم. آخرين دوره، ايران نوزدهم  دنيا شد اما حالا ششم. همين صعود 13 پله‌اي نشان مي‌دهد واليبال ايران به چه سطحي رسيده است. البته قبول دارم مي‌توانستيم جزو 4 تيم اول باشيم اما يكسري اشكالات اجازه نداد.

* شايد هم عملكرد خوب تيم انتظارات را بالا برده؟

درست است كه ايران در سطح بالايي بازي كرد اما بازي با تيم‌هاي سطح بالا و تداوم در كيفيت بازي آسان نيست. كيفيت بازي تيم‌هايي مثل ايتاليا، روسيه و لهستان هميشه بالاست اما تيم ما تازه به اين سطح بازي رسيده است. بازي با تيم‌هاي بزرگ خيلي سخت است، آن هم در تورنمنتي فشرده. به‌هر‌حال ايران در اين مقطع عالي كار كرد.

* دليل باخت ايران به آلمان بيشتر فني بود يا خستگي و فشار زيادي كه بازيكنان تحمل كرده‌اند؟

تيم آلمان از نظر فيزيكي فوق‌‌العاده بود، تيمي منظم و با ديسيپلين كه براي بازيكنان ماهرش مثل گروزه راه حلي در مهارش نداشتيم. تيم ما خوب بازي كرد اما براي جلوگيري از پيشروي آلمان هيچ كاري از دست‌مان برنمي‌آمد، چراكه متوقف كردن بازيكنان بلند قد 2 متر و 8 تا 10 سانتيمتري خيلي سخت بود. گروزه در ليگ روسيه بازي مي‌كند. از طرفي همه دلايل فني نيست. بازيكنان فكر مي‌كردند آلمان حريف آساني است. به نظرم بازيكنانم به خاطر يكسري مشكل ذهني با تمركز بازي نمي‌كردند. شما روحيات ايراني‌ها را مي‌شناسيد، فكر مي‌كردند آلمان آسان‌تر از بقيه است و همين هم تأثير گذاشت.

* درست است كه بازيكنان شما به خاطر غرور خيلي حرف كادرفني را نمي‌خوانند؟

غرور در كار نبود اما يكسري ذهنيت‌ها و تصميمات قبل از مسابقه روي كار تأثير مي‌گذارد، يعني اينكه بازيكنان باور دارند برزيل تيمي قوي است و با تمام توان بازي مي‌كنند اما وقتي فكر مي‌كنند آلمان حريف قدري نيست، متفاوت بازي مي‌كنند، در حالي كه بازيكنان، حريفان را خوب نمي‌شناسند. آنها با تيم‌هاي روسيه، صربستان و ايتاليا به خاطر كارنامه‌شان با ذهنيت و تمركز كار مي‌كردند اما مقابل آلمان نه، كه اشتباه بود.

* تيم شما بعد از مسابقات سنگين و فشرده در بازي‌هاي آسيايي بايد حاضر شود. چطور بازيكنان را آماده مي‌كنيد؟

بازي‌هاي آسيايي براي من تورنمنت ديگري است. پيش‌بيني نتيجه سخت است، نهايت تلاش‌مان را به كار مي‌بريم تا بهترين عملكرد را داشته باشيم. البته خيلي سخت است بعد از قهرماني جهان كه تيم يك روز در ميان بازي‌هاي سخت داشت، از نظر ذهني و جسمي آنها را براي اينچه‌اون آماده كنيم. با اين حال شك نكنيد تيم من حالا آمادگي رقابت با هر تيمي را دارد.

* شناخت پارك، سيچلو و ست‌كوويچ از ايران، نگران‌كننده نيست؟

*مگر ولاسكو ايران را نمي‌شناخت؟اما ايران 3- صفر آرژانتين را برد. البته كره تيم خوبي است نه به خاطر پارك. او وقتي تيمش باخت گفت براي بازي‌هاي آسيايي آماده مي‌شويم اما ما هم در قهرماني جهان تلاش كرديم و هم در بازي‌هاي آسيايي، فارغ از اينكه حريفان ما را خوب مي‌شناسند.

* در نظرسنجي، 80 درصد اعتقاد دارند عملكرد كواچ خوب بوده. نظرتان درباره اعتقاد مردم چيست؟

خوشحالم. من مربي جاه‌طلبي هستم. با اينكه عملكرد تيمم فوق‌‌العاده بود اما باور دارم بهتر از اين هم مي‌توانيم باشيم. با اين حال فراموش نكنيد ايران براي اولين بار در مسابقه‌هاي جهاني به دور دوم و سوم رسيد در حالي كه آمريكا را دور مقدماتي برديم و اين تيم در دور دوم حذف شد.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    330 7
    کواچ متشکریم خسته نباشی
  • مهرداد A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    زمانی که بچه های خوب بازی می کردند و روزشون بود ما می بردیم، می خواست هر تیمی باشهلهستان. زمانی که روزشون نبود و خوب بازی نمی کردند ما می باختیم ، می خواست هر تیمی باشه آلمان. این وسط مربی و کادر فنی باید کمک می کردند که کاری انجام ندادند . اینجا تفاوت مربی بزرگ مشخص می شه. ولاسکو
    • بی نام A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      57 5
      ما با ولاسکو حتی از گروهمون هم صعود نکردیم،از آلمان هم سه هیچ توی آزادی باختیم.از استرالیا باختیم نتونستیم بریم المپیک،از چین هم باختیم.البته ولاسکو خیلی خوب بود،کاملا هم قبول دارم زمانش تجربمون صفر بود و عالی کار کرد،اما شما هم دیگه بت نسازین.اندازه نگه دار که اندازه نکوست.
    • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      53 0
      با انصاف باش... خود ولاسکو هم اقرار کرد که تیم ایران پیشرفت قابل توجهی داشته در ضمن کواچ که 1 زمانی بهترین بازیکن دنیا بود و 2 یا 3 سال به عنوان بهترین مربی لیگ ایتالیا انتخاب شده البته 2بار نایب قهرمان ایتالیا شده ولی چون با بازیکن های جوان و آماتور اینکارو کرده به عنوان بهترین مربی لیگ شناخته شده ولاسکو هم خوب بود اما کواچ جاه طلب تره و این برای ایران بهتره
  • سپهر A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    146 2
    تيم ما تيم بسيار خوب ويكدستيه .آرزوي موفقيت براي تيم دارم. از كواچ بخاطر تايم اوت نگرفتن هاش در ليگ جهاني كه گاهي به تيم ما ضربه زد خيلي ناراحت بودم . ولي در جام جهاني عالي كار كرد هم تايم اوتهاي دقيق وبه موقع گرفت وهم با تيز بيني هاش با تقاضاي ويدئو چك امتياز گرفتيم . دستت درد نكنه خسته نباشيد . واقعا خستگي ما رو بدر كرديد. اميدوارم با طططللللااااا ي بازيهاي آسيايي افتخارامون بيشتر بشه . جا داره از شركت گلرنگ بخاطر اعزام خانواده هاي بچه ها به اينچئون تشكر كنم. موفق باشيد.
  • داود A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    آقا مهرداد روز خوب و روز بد یعنی چی؟ کواچ بود که تونست از بازیکنای خوب بازی خوب بگیره و گرنه بهترین بازیکنا رو بده به مربی نامناسب نتیجه نمی‌گیری. پس حالا که درخشیدیم مربی ما نیز درخشید.
  • بی نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    خیلی کم تجربه اید در مواقع سخت مغزت هنگ می کند ومسخ می شوید وهیچ کاری از دستت ساخته نیست
    • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      تو چى ميفهمى آخه رفيق.حيف از اون اينترنتى كه تو استفاده ميكنى
  • الناز IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    خسته نباشی کواچ جون
  • طرفدار A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    83 5
    ازت ممنونيم كه وقتي تيم رو بهت تحويل دادن اونو رو به جلو بردي با اينكه هنوز شناخته خوبي از تيم نداشتي و اين نشون ميده كه چي ميخواي و هدفت بزرگه، اميدوارم در آينده بتوني با تيم ايران صاحب مدال بشيد.
  • مهران .تـ... A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    29 1
    اون بازیکنشون یک ست تمام رو فقط با سرویس گرفت از ایران.
  • امید A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    3 18
    برای یک مربی این حرف درستی نیست که بگه راه حلی برای مهار تیم یا بازیکنان حریف نداشته. یکی از وظایف سرمربی همینه که نقاط ضعف و قوت تیم خودش و حریف رو به دقت آنالیز کنه تا به راه حل برسه.
    • ن.مهربان A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
      6 2
      چکار باید میکرد وقتی که اون گروزه تو یه ست 9 تا آرپی جی فرستاد تو زمین ما که لیبرو و دریافت کننده های ما حتی نمی تونستند توپو ببیند کدوم سمت میره؟ خودش بایستی میرفت وسط؟ سرویسها که نه آرپی جی های اونروز گروزه روحیه و ذهن و توان بچه های مارو گرفته بود و هیچ مربیی نمی تونست کاری بکنه. اون روز روز گروزه و تیم المان بود. المان اون روز با هر تیمی بازی میکرد براحتی مبرد. منتهی هر تیمی نوسان داره و مطمئنا المانا هم همیشه و همه بازیها رو نمی تونند مثل بازی با ایران انجام دهند. مگر ظریف و قائمی جزء بهترین دریافت کننده های مسابقات نبودند پس چطور 9 تا سرویسو پشت سرهم نتونستد به پاسور برسونند؟ گروزه اونروز ستاره بیچون و چرای زمین بود و کاری از دست کسی بیرون نمیومد؟
  • سمانه A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    12 0
    مرسی کواچ.مرسی بچه های والیبال
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    11 2
    گروه مقدماتی ما نسبت به گروه آلمان مشکلتر و نفسگیرتر بود و مسابقات در ادامه لیگ جهانی بود که تیمهای آلمان و فرانسه و روسیه در مراحل آخر آن نبودند لذا این تیمها در آخر این بازیهای طولانی از ما سر حال تر بودند
  • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    8 0
    خسته نباشید .ایشالا موفق باشید