ایسنا نوشت:

امیر سرتیب احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب کشور اظهارکرد: جنگ‌های نیابتی چهره جدیدی از تهدیدات منطقه ای است که از جمله ویژگیهای آن این است که گروهک‌های تروریستی به نیابت از یک ابرقدرت در سطح منطقه حضور پیدا کرده و شرایط را ناامن می کنند.

وی ادامه داد: از ویژگیهای مقابله با این تهدیدات این است که باید یگان‌های تک تیرانداز در صدر یگانهای نظامی قرار گیرد، لذا ما نیز درصدد آنیم که با توجه ویژه به این موضوع بپردازیم.

پوردستان با بیان اینکه اگرچه تاکنون در مجموعه نیروی زمینی ارتش آموزش تک تیراندازها همواره وجود داشته، اما به صورت آکادمیک و منسجم نبوده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی جامعی انجام داده‌ایم که در مرکز آموزش تکاور و واکنش سریع پرندک نیروی زمینی ارتش مدرسه تخصصی تک‌تیراندازها را راه‌اندازی کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در نظر داریم در این مدرسه تخصصی آموزش تک تیراندازی سلاح‌های 23 میلی‌متری که اخیرا رونمایی شده‌ را در کنار آموزش تک تیراندازی سلاح های 7.62، 12.7 و 14.5 میلی‌متری داشته باشیم.

وی با اشاره به بهره‌گیری از اساتید مجرب ارتش برای آموزش در این مدرسه تخصصی، خاطرنشان کرد: هنرآموزان را از مجموعه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران جمع‌آوری کرده ایم. همچنین آماده هستیم از سایر نیروهای ارتش و سپاه پاسداران نیز هنرآموزانی برای آموزش دیدن در این مدرسه تخصصی بپذیریم که در نهایت بتوانیم بحث تک‌تیراندازها را در سطح نیروهای مسلح کشور نهادینه کنیم.

پوردستان با اشاره به شرایط داعش در عراق گفت: اخباری به ما رسیده که حاکی از آن است گروهک تروریستی داعش در افغانستان نیز حضور پیدا کرده و حتی بخشی از نیروهای گروهک تروریستی طالبان نیز با آنها بیعت کرده‌اند، لذا به منظور تقویت امنیت مرزهای شرقی کشور برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داده‌ایم که بتوانیم با هرگونه تهدیدی مقابله کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهارکرد: سال گذشته در همین ایام شاهد پیشروی داعش به سمت مرزهای کشور بودیم که در کمترین و کوتاهترین زمان ممکن نیروهای خود را در سطح منطقه غرب تقویت کرده و با استقرار در خطوط مرزی آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را به اوج رساندیم.

پوردستان به برخی دیگر از سلاح های جدید ارتش اشاره کرد و گفت: تانک اقارب و روبات مسلح تک تیرانداز ارتش را در تیراژ بالا در دست تولید داریم که آنها را به زودی در سطح یگانهای نظامی کشور توزیع خواهیم کرد.

/2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =