سازمان غذا و دارو اسامی برخی واحدهای تولید و مواد غذایی از جمله ادویه و چاشنی غذا، نان و شیرینی و نوشابه انرژی زا که به دلیل عدم دارا بودن یا جعل اسناد بهداشتی، غیر مجاز شناخته شدند را اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سازمان غذا و دارو، اسامی برخی واحدهای تولید مواد غذایی که به دلیل عدم دارا بودن یا جعل اسناد بهداشتی غیر مجاز شناخته شدند را اعلام کرد که در این رابطه ادویه و چاشنی غذا با نام تجاری UBERRIMO، سوهان عسلی زعفرانی کارگاه گز و سوهان گزی آقای حسن مردانی با نام تجاری حاج حسن، نان تولیدی آذرنان با نام تجاری آذرنان و آلوچه خمیری فرآوری شده با نام تجاری صبا از جمله محصولات غیر مجاز و تقلبی هستند.

همچنین پیراشکی تولیدی شرکت نان و شیرینی فاطیما تک طهران و نوشابه انرژی زا با نام تجاری effect، به دلیل جعل مستندات مورد نظر اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیر مجاز هستند.

در این اطلاعیه به فراورده‌های یخی (یخمک) تاتلی و گلشید نیز به دلیل استفاده از شیرین کننده مصنوعی "آسه سولفام پتاسیم" به‌عنوان فراورده‌های غیر مجاز و تقلبی اشاره شده است.

سازمان غذا و دارو از افرادی که محصولات نامبرده را در سطح عرضه مشاهده می‌کنند خواست معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کنند. براین اساس شماره تلفن 66405569 روابط عمومی سازمان غذا و دارو آماده دریافت اسامی مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیر مجاز ارائه می‌شود.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =