ایسنا نوشت:


گویا تخلفات ساکن در پایتخت آنقدر زیاده شده که پلیس را به فکر اجرای طرحی جدید انداخته است، طرحی که گرچه هنوز وارد فاز اجرایی نشده اما بناست با اجرای آن خودروهایی مجهز به دوربین با عبور در سطح معابر با این تخلفات برخورد کنند.

سردار سید تیمور حسینی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ، درباره خودروهای مجهز به دوربین ثبت تخلفات در پایتخت، گفت: یکسری تخلفات رانندگی وجود دارد که اصطلاحا به آنها تخلفات ساکن گفته می شود، تخلفاتی مانند پارک دوبل، توقف در محل ممنوعه، توقف در ایستگاه اتوبوس و ... از جمله این تخلفات است و با توجه به اینکه امکان ثبت چنین تخلفاتی به وسیله دوربین های کنترل ترافیک در تمامی معابر وجود ندارد، تصمیم بر آن شد تا طرحی جدید را به مرحله اجرا دربیاوریم و بر اساس این طرح از خودروهای مجهز به دوربین برای ثبت تخلفات ساکن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه این دسته از تخلفات منجر به ایجاد ترافیک کاذب در معابر می شود، ادامه داد: در حال حاضر نمی توان زمان دقیقی را برای اجرای این طرح اعلام کرد اما مصمم هستیم تا در آینده نزدیک آن را اجرایی کنیم و امیدوارم تا پیش از پایان سال اجرای آن کلید بخورد.

حسینی درباره چگونگی فعالیت این خودروها نیز گفت: این خودرها که دوربینی روی آن نصب شده است، با عبور از طول خیابان با تخلفات ساکن برخورد کرده و مطابق قانون خودروهای متخلف را جریمه می کنند.

وی اظهارکرد: سیاست ما استفاده از تجهیزات الکترونیکی و کاهش نیروی انسانی برای کنترل ترافیک و ثبت تخلفات است و این اقدام نیز در همین راستا انجام شده است.

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از این خودروها در سراسر پایتخت استفاده خواهد شد اما با توجه به تراکم ترافیک در مناطق مرکزی پایتخت استفاده از آن در این مناطق نیز بیشتر خواهدبود.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    41 12
    برا پول چه كار ها كه نميكنن
    • بی نام IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      1 8
      مثل آدم رانندگی کن برای پول نیست برای آسایش و امنیت من و توست اگر بفهمی
    • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      5 0
      تا دیروز مامورا قبضاشونو با اینجور جریمه ها پر میکردن حالا دیگه بعدش باید حافظه دوربین پرشه. فکرکن یه رم 64 میندازن روش مگه پر میشه...
    • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      2 2
      در این یک قلم هرچقدر جریمه برای ملت ایران ببرن کم بریدن با این وضعیت افتضاح رانندگیشون
  • رضا IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    4 0
    کلا فقط به پول فکر میکنن، هر راهی که بشه ازش پول درپاورد رو امتحان میکنن، توی تمام خیابونا هم که دارن دوربین میذارن که تا میتونن جریمه کنن...
  • كامران نقيبي IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 1
    از رييس پليس محترم تقاضا مي‌كنم از شنبه تا پنجشنبه عصرها يا صبح‌هاي جمعه يك سر به خيابان ظفر تقاطع گوي‌آبادي بزنند تا ديگر همكاران صدوقشان را توجيه نمايند كه براي پيدا كردن تخلفات ساكن نيازي به دوربين نيست. در اين تقاطع به لطف وجود يك فروشگاه مواد پروتئيني چنان ترافيكي به سبب پارك دوبل بوجود مي‌آيد كه اهالي منطقه را به ستوه آورده، چندين بار به راهنمايي و رانندگي منطقه اطلاع داده‌ايم ولي نمي‌دانيم چرا هيچ پليسي به اين تقاطع حتي سر هم نمي‌زند چه رسد به اينكه اقدام به جريمه كند. از اين جور مكان‌ها بسيار است ، اگر ايشان خواستند يك ايميل به اينجانب بزنند تا حداقل 50 مورد را معرفي نمايم.
  • ناشناس IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    4 0
    اداره جریمه و رانندگی نام برازنده ایه چون از راهنمایی خبری نیست
  • پای ثابت IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 0
    اینا همش مال اینه که میخوان راهور خودش مخارجش رو تامین کنه.نه قربونت همش مربوط به تخلفات ساکنین نیست شما برو تو شهرستانها قوانین رانندگی خصوصاً فرعی به اصلی، پارک دوبل،و خارج شدن از محل پارک رعایت که نمیشه هیچ اگر به پستت هم بخورن بدهکار هم میشی. فقط توی بعضی مناطق تهران از جمله سمت خانی آبادنویاخچی آبادنازی آباد توی خیابون 20متری ماشینها رو بصورت اریب پارک میکنن که خیابون رو به خیابون 10 متری تبدیل میکنه و من هیچوقت ندیدم یه مامور بیاد سروقتشون.
  • با نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    5 0
    می شه بفرمائید چراکامنت های پر معنی را حذف می کنید؟ وفقط ... ای کاش از این همه دوربین برای شکار کیف قاپ ها وزور کیر ها ودزدان استفاده هم بشه