مهر نوشت:

تاکنون روبات های بسیاری ساخته و مورد استفاده قرار گرفته اند اما از میان آنها می توان به روباتی متفاوت با هوش مصنوعی اشاره کرد که نام Personal Robot را به خود اختصاص داده است.

وسایل هوشمند و ارتباطات در زندگی امروزه انسان ها بیش از پیش خودنمایی می کنند و این نقش تا جایی پیش رفته که روبات هایی مجهز به هوش مصنوعی نیز وارد زندگی انسان ها شده اند.

اخیرا روبات متفاوتی با نام Personal Robot ساخته شده که به روبات شخصی نام گرفته، این روبات را می توان یک روبات دستیار اما با برخورداری از هوش مصنوعی دانست. این روبات نسبت به روبات هایی که تاکنون ساخته شده اند دارای تفاوت های شگرفی است که می تواند آن را تبدیل به یک روبات منحصر به فرد کند.

از قابلیت های متفاوت این روبات می توان به چرخش و جابجایی آن اشاره کرد. این روبات با کمک صورتی که روی یک صفحه نمایش ظاهر می شود با کاربرانش ارتباط برقرار می کند. از دیگر ویژگی های این روبات شخصی می توان به تشخیص صورت کاربران، قصه گویی برای کودکان، ابراز احساسات، یادگیری، نمایش میزان کالری و پروتئین مواد مختلف، میزان ساعات استراحت، دمای بدن، میزان ضربان قلب، علائم حیاتی، اعلام اخبار، پخش موسیقی، قرار ملاقات ها و .. اشاره کرد.

از این روبات با عنوان متفاوت ترین روباتی یاد می شود که تاکنون ساخته شده است. از دیگر ویژگی های Personal Robot می توان به انجام دستورات صوتی، الگوریتم شناسایی زبان، عکسبرداری، تنظیم دمای منزل و ... اشاره کرد. این روبات را به سادگی می توان از طریق بلوتوث یا وای فای کنترل کرد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =