در صدر لیست پرتکرارترین نتیجه لیگ به آمار یک بر صفر برمی‌خوریم.

خبرورزشی نوشت: پرتکرارترین نتیجه لیگ چهاردهم چه نتیجه‌ای است؟ بعد از این نتیجه خاص به ترتیب چه نتایجی قرار دارند؟ برای رسیدن به این پاسخ، آمار گلزنی در 30 هفته لیگ و 536 گل زده شده در 240 مسابقه لیگ چهاردهم را بررسی می‌کنیم تا ببینیم به ترتیب فراوانی چه نتایجی در لیگ ما بیشتر به دست می‌آید. لازم به یادآوری است که در مجموع، 15 نتیجه متفاوت در لیگ برتر فصل 94 - 93 دیدیم که از بیشترین تا کمترین نتیجه ثبت شده در لیگ چهاردهم آنها را مرور می‌کنیم:
يك بر صفر؛ 55 بازي
(22 درصد نتايج ليگ)
در صدر ليست پرتكرارترين نتيجه ليگ به آمار يك بر صفر برمي‌خوريم؛ آماري كه 55 بازي از 240 بازي ليگ يعني 22 درصد نتايج ليگ را شامل مي‌شود كه همين موضوع نشان مي‌دهد كه بيشتر تيم‌هاي حاضر در ليگ برتر با حداقل برتري، حداكثر امتياز را دشت مي‌كنند تا بازي‌هاي اقتصادي خود را توجيه كنند.

يك - يك؛ 37 بازي
(15 درصد نتايج ليگ)
در حالي كه تقسيم امتيازات در ليگ برتر تقريباً امري عادي است، نتيجه يك - يك بيشترين سهم را در اين زمينه دارد، به گونه‌اي كه 37 بازي از 240 بازي ليگ برتر يعني حدود 15 درصد نتايج ليگ يك - يك به اتمام مي‌رسد.

2 بر يك؛ 34 مسابقه
(14 درصد نتايج ليگ)
نتيجه 2 بر يك كه باز هم پيروزي با حداقل برتري است، يكي از پرتكرارترين نتايج فصل است كه رده سوم را با 34 مسابقه يعني 14 درصد نتايج ليگ در اختيار دارد.

صفر - صفر؛ 31 بازي
(13 درصد نتايج ليگ)
هيچ تماشاگري دوست ندارد بيننده مسابقاتي باشد كه در آن حتي براي يك بار هم كه شده گل نداشته باشد اما متأسفانه 13 درصد مسابقات ليگ يعني 31 بازي از 240 مسابقه فصل با اين نتيجه عذاب‌آور به پايان رسيده است تا بيشتر از همه تماشاگران از اين خساست تيم‌ها در گلزني غمگين شوند.

2 بر صفر؛ 22 مسابقه
(9 درصد نتايج ليگ)
9 درصد از نتايج ليگ به برد 2 بر صفر منتهي مي‌شود زيرا از 240 مسابقه فصل 22 ديدار با اين نتيجه به پايان رسيده است. اين آمار يعني اينكه تقريباً در هر هفته مي‌توان اميدوار بود كه يك نتيجه 2 بر صفر وجود دارد.

2 - 2؛ 15 ديدار
(6 درصد نتايج ليگ)
هر چند در اين نتيجه تيم‌ها به حداقل امتياز دست مي‌يابند ولي با توجه به پرگل بودن اين دسته از مسابقات بيشتر سود به نفع تماشاگراني است كه پول بليت داده‌اند. در ليگ امسال 6 درصد نتايج ليگ تساوي 2 - 2 بوده است تا اين نتيجه ششمين مكان جدول را از آن خود كند.

3 بر صفر؛ 13 مسابقه
(5/5 درصد نتايج)
مسلماً هر تيمي كه بتواند اين نتيجه را كسب كند، اقتدار خود را نشان داده است و در ليگ چهاردهم 13 مسابقه چنين نتيجه‌اي داشت تا 13 تيم اقتدار خود را به رخ حريف بكشند. آمار مورد نظر به ما مي‌گويد كه 5/5 درصد نتايج فصل 3 بر صفر بود كه هفتمين نتيجه پرتكرار در جدول است.

3 بر يك؛ 13 ديدار
(5/5 درصد نتايج ليگ)
شرايط اين نتيجه به طرز تصادفي كاملاً با 3 بر صفر هماهنگ و يكي است و به اين ترتيب بايد گفت سهم اين نتيجه هم 5/5 درصد نتايج فصل است كه البته فرقش با نتيجه 3 بر صفر در اين است كه تيم بازنده با زدن يك گل كمي از سنگيني شكستش كاسته است.

3 بر 2؛ 11 بازي
(5/4 درصد نتايج ليگ)
يكي از جالب توجه‌ترين نتايج، 3 بر 2 است كه فاصله خوشبختي و حسرت در آن تنها به يك گل بازمي‌گردد؛ نتيجه‌اي كه اگر در تيم برنده باشيد، بسيار لذت‌بخش است زيرا در يك بازي پرگل تنها با اختلاف يك گل پيروز شده‌ايد و صاحب 3 امتياز و اگر بازنده باشيد گل‌هاي زده‌تان بي‌اثر و مايه حسرت است. به هر حال اين نتيجه در ليگ چهاردهم در 11 بازي به وقوع پيوست تا سهم 5/4 درصدي نتايج ليگ را بر عهده بگيرد.

4 بر يك؛ 4 مسابقه
(5/1 درصد نتايج)
و بالاخره به آخرين نتيجه ليگ مي‌رسيم كه بيش از يك بار به دست آمده است. برد 4 بر يك با 4 ديدار سهم 5/1 درصدي از نتايج ليگ را به خود اختصاص مي‌دهد.

ساير نتايج 5 ديدار
(2 درصد نتايج)
و بالاخره مي‌رسيم به 5 نتيجه منحصر به فرد كه در 5 بازي به وقوع پيوست؛ نتايجي كه انصافاً هيچ كس تصور ثبت آن را نداشت كه البته دو تاي آنها تساوي 3 - 3 و 4 - 4 بود كه اولي در ديدار تراكتورسازي و نفت در هفته سي‌ام و دومي در مسابقه خانوادگي استقلال تهران و استقلال خوزستان رقم خورد و اما 3 بازي ديگر، پيروزي‌هاي قاطعي بود كه 3 تيم كسب كردند كه در اولي سايپا 4 بر صفر پديده مشهد را در هم كوبيد و سپس پيروزي 5 بر 3 ذوب‌آهن مقابل نفت بود و البته برد 4 بر 2 تراكتورسازي مقابل صباي قم كه در مجموع اين 5 بازي 2 درصد نتايج ليگ چهاردهم را تشكيل دادند.

نكات ويژه
هفته يازدهم ليگ يكي از عجيب‌ترين اتفاقات هفته را در دل خود دارد زيرا 5 مسابقه از 8 ديدار اين هفته با نتايج مشابه يك بر صفر به پايان رسيد تا در اين زمينه هفته يازدهم يك ركورد منحصر به فرد در خود به يادگار بگذارد.
در 3 هفته نهم، بيست و چهارم و بيست و نهم و 8 مسابقه برگزار شده، 7 نتيجه منحصر به فرد رقم خورد تا اين 3 هفته بيشترين فراواني نتيجه در يك هفته را به خود اختصاص دهند.
هفته‌هاي اول، ششم، دهم، يازدهم، دوازدهم، نوزدهم و بيست و هفتم يعني 7 هفته، 4 نتيجه منحصر به فرد داشت تا اين هفته‌هاي ذكر شده در سوي مقابل، 3 هفته بالا قرار داشته باشند.
از 240 مسابقه ليگ 85 مسابقه با تساوي به پايان رسيد كه البته تنها دو مورد از آنها با نتايج پرگل 3 - 3 و 4 - 4 بود، ضمن آنكه 31 بازي از 85 تساوي موجود هم بدون گل زده بود تا كمي بيش از يك سوم مساوي‌ها بدون رد و بدل شدن گل باشد.
نتيجه يك بر صفر به اندازه‌اي در ليگ زياد بود كه طي هفته هفتم تا بيست و پنجم در هر هفته وجود داشت.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =