فتح الله زاده گفت: به نظر من تا الان بیت‌المال از استقلال و پرسپولیس استفاده کرده نه این 2 باشگاه از بیت‌المال!

خبرورزشی نوشت: با علی فتح‌ا...زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درخصوص آخرین شرایط این باشگاه و عدم واگذاری سرخابی‌ها گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.
استقلال و پرسپوليس در مزايده چهارم هم كه واگذار نشدند.
اگر به 7، 8 ماه قبل و زماني كه تازه اين بحث مطرح شده بود مراجعه كنيد و مصاحبه‌ام را ببينيد، اين مسئله را پيش‌بيني كرده بودم. ساير تيم‌هاي ما مگر از بيت‌‌المال ارتزاق نمي‌كنند؟ مگر سپاهان و ذوب‌آهن از بيت‌المال خرج نمي‌كنند؟ دوستان از اين حرف من ناراحت نشوند زيرا من خودم موافق اين كار هستم و فقط مثال مي‌زنم، مي‌گويم چطور براي اين باشگاه‌ها مي‌توان از بيت‌المال هزينه كرد اما براي استقلال و پرسپوليس نه؟ الان تكليف وزارت ورزش مشخص شده و توپ در زمين آنهاست. وزارت ورزش بايد با مشورت اهل فن، برنامه مدون ديگري را به اجرا بگذارد كه اتفاق خوبي براي سرخابي‌ها بيفتد. تحمل هواداران تمام شده و استقلال و پرسپوليس بايد هر چه زودتر سرمربي و مديرعامل خود را بشناسند و تيم‌شان را ببندند.

به نظر شما چطور مي‌شود هر 4 متقاضي براي خريد استقلال و پرسپوليس، با هم رد صلاحيت شوند؟
من گاهي اوقات حرف‌هايي مي‌زنم كه دوستان سياسي‌ام مي‌گويند مگر كله‌ات بوي قورمه‌سبزي مي‌دهد كه اين حرف‌ها را مي‌زني. اين‌ها سياست است و وقتي مي‌گوييم يك آدم سياسي است يا اينكه برخورد سياسي شده، يعني همين ديگر. مگر پيكان و سايپا اين همه سال در اختيار ايران‌خودرو و سايپا نبودند، پس چطور آن زمان اهليت داشتند و حالا نه؟! جواب اين را از افراد سياسي بپرسيد.

شما چه فكر مي‌كنيد؟
به نظر من تا الان بيت‌المال از استقلال و پرسپوليس استفاده كرده نه اين 2 باشگاه از بيت‌المال! اين دو تيم هوادار دارند اما به جاي قوي كردن استقلال و پرسپوليس، آنها را زدند و ضعيف كردند. ما بايد به خودمان بياييم و به استقلال و پرسپوليس كمك كنيم. خدا نگذرد از سر آنهايي كه توي سر فوتبال و اين 2 باشگاه زدند، آنهايي كه بد فوتبال را گفتند.

منظور شما وزير ورزش و خادم است؟
اين مسئله فراتر از وزارت ورزش است. دوستان در وزارت ورزش به من كم‌لطفي كردند و من با آنها زاويه دارم اما وزير ورزش چه كاري مي‌توانست انجام دهد؟ اين يك تصميم كشوري بود و شايد اگر واگذاري فقط در اختيار وزارت ورزش بود، اتفاق بهتري هم مي‌افتاد.

با اين شرايط آينده استقلال و پرسپوليس را چطور پيش‌بيني مي‌كنيد؟
من ديگر براي خودم پيشگو شده‌ام و بگذاريد پيشگويي كنم (باخنده). چند ماه ديگر كه دوباره بحث واگذاري مطرح شود، 2 شركت دولتي كه ميلياردها و تيلياردها تومان پول دارند اما هيچ‌كس اسم‌شان را هم نشنيده، وارد مي‌شوند و مزايده را مي‌برند. ايران‌خودرو و سايپا خيلي اسم شناخته‌ شده‌اي دارند و صداي برخي‌ها درآمد اما خيالت راحت داداش، 2 ماه ديگر 2 شركت پولدار دولتي گمنام، استقلال و پرسپوليس را دراختيار مي‌گيرند.

با حسن روشن آشتي كرديد؟
ما قهر نبوديم. او گاهي اوقات به عنوان پيشكسوت حرف‌هايي مي‌زد كه بيشتر به خاطر دخالت اطرافيان بود. مديرعامل يك باشگاه مثل پدر يك خانواده است و اعضاي آن باشگاه نيز مثل فرزندان خانواده. همه بچه‌ها نيز مثل هم نيستند و گاهي اوقات يك پسر شيطان هم پيدا مي‌شود. ما با هم صحبت كرديم اما همه مشكلات‌مان هنوز برطرف نشده است (باخنده).

به نظر شما استقلال براي فصل آينده به چه نوع سرمربي‌اي نياز دارد؟ الان اسامي عجيبي مطرح شده است.
استقلال يك مربي درجه يك خارجي مي‌خواهد مثل كروش. اگر مي‌خواهيم تيم درست شود، چنين مربي‌اي مي‌خواهيم. اين را هم بگويم كه ما در ذهن‌مان از خصوصي‌سازي، تصوير يك طاووس زيبا ساخته بوديم اما در نهايت به يك مارمولك زشت تبديل شد (باخنده). مي‌بيني چه تيتر خوبي به تو دادم (با خنده دوباره).

روابط شما با سرمربي سابق استقلال هنوز شكرآب است؟
من در هيچ سلولي از بدنم، چيزي به نام كينه ندارم. هركس هر حرفي در موردم بزند، گذشت مي‌كنم زيرا از نظر من، دنيا مثل يك پنجره است كه هركس مدتي به آن نگاه مي‌كند و مي‌رود. خيلي‌ها در حق من كم‌لطفي‌كردند اما گذشت مي‌كنم. 3 نفر اول ورزش ايران از دوستان نزديك من بوده‌اند. يك دوست صميمي هم دارم كه رفيق 30 ساله گودرزي است و قبل از رفتن من از استقلال گفت اگر تمايل به ماندن داري به گودرزي بگويم كه گفتم نه زيرا قدرشناسي نشد. من بلد نيستم آدم بفرستم پيش وزير تا برايم صحبت كند.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =