تسنیم نوشت: معاون اروپا و آمریکا وزارت خارجه کشورمان در دیدار با قائم مقام وزارت امورخارجه بولیوی از گسترش همکاری‌های دو کشور، استقبال کرد و گفت ایران تعامل با کشورهای آمریکای لاتین در زمینه‌های مختلف را از اولویت‌های برنامه‌های خود می‌داند.



به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، خوان کارلوس آلورالده قائم مقام وزارت امور خارجه بولیوی به منظور برگزاری سومین دور مشورت‌های سیاسی بین ایران و بولیوی، صبح امروز با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه دیدار و مذاکره کرد.

آلورالده در این ملاقات حمایت دولت متبوع خود را از حقوق ملت ایران مبنی بر بهره برداری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای اعلام و ابراز امیدواری کرد اجرای کامل مفاد توافقنامه اخیر (برجام) بین ایران و کشورهای عضو 1+5 هر چه زودتر آغاز گردد.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و پیشرفت‌های ایران در زمینه سدسازی و آبرسانی، بویژه ساخت سدهای کوچک و متوسط، ابراز علاقه کرد تا کشورمان برای ساخت این گونه سدها برای مصارف کشاورزی، پرورش آبزیان و همچنین تولید برق در بولیوی اقدام نماید.

آلورالده همکاری‌های درمانی و بهداشتی کشورمان با بولیوی را موفقیت آمیز خواند و موضوع امکان توسعه این همکاری‌ها و افزایش مراکز درمانی همچنین صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به بولیوی مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت.

تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا از گسترش همکاری‌های دو کشور، استقبال کرد و گفت جمهوری اسلامی ایران تعامل با کشورهای آمریکای لاتین در زمینه‌های مختلف را از اولویت‌های برنامه‌های خود می‌داند.

برخورد دوگانه در زمینه حقوق بشر، استفاده ابزاری از مبازره با قاچاق مواد مخدر و همچنین سیاست‌های ناکارآمد و ابهام آمیز برخی کشورهای غربی در مبارزه با تروریسم از جمله سایر موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =