ما می توانیم با احترام به نهاد خانواده سابقه ی فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی این سرزمین را به به مخاطبان جهانی نشان بدهیم.

روز جمعه ی گذشته مسابقه ی فوتبالی در ورزشگاه آزادی تهران به نفع بیماران" ام اس" در ایران انجام شد. در یک طرف تیمی با عنوان ستارگان جهان ایستاده بودند که با تیمی به نام ستارگان ایران در دو نیمه ی نود دقیقه ای به بازی پرداختند.

این نوع از بازی های فوتبال در این سطح می تواند به جنبه های دیگر این ورزش همگانی بپردازد که چطور می شود با فوتبال آدم ها کنار هم بنشینند و لذت ببرند فارغ از اینکه چه نتیجه ای در بازی رقم می خورد. یک جور سرگرمی در کنار یک عمل خیر و اجتماعی بدون اضطراب و هیجان فوتبال های باشگاهی و ملی. هر طرف گل بزند می گوییم آفرین و بلند می شویم و تشویق می کنیم. چه "کارلوس" برزیلی ضربه ی آزادش صفیر کشان وارد دروازه ی "عابد زاده" بشود و چه عابد زاده عقاب آسیا توپ آسانی را خارج از چهارچوب دروازه با شیرجه های مخصوص به خودش مهار کند،درهر حال تماشاگر هیجان نشان خواهد داد و خوشحال خواهد شد. تماشگر این بازی فقط منتظر خوردن توپ به پای "فردوسی پور" است تا برایش کف و سوت بزنند.

این جور مسابقه ها در خیلی از کشور های دنیا محل رفتن خانواده ها به همراه همسر و فرزندان هم هست که کنار هم بنشینند و عصر روز تعطیل خود را در فضایی شاد و سرگرم کننده و خاطره انگیز بگذرانند. مثلا می شد طبقه ی بالای ورزشگاه را به خانواده ها اختصاص داد تا بچه ها در کنار پدر و مادرها بنشینند و قهرمان ها و ستارگان جدید کشورشان را تشویق کنند. در روزی که نه از کرکری خواندن خبری هست و نه هیجان بازی ممکن است موجب شعارهای تند و زننده شود. خانواده رکن و ستون اصلی یک جامعه ی سالم است و بر مدیران جامعه است تا شرایط و بستر امن و سالم را برای حضور اعضای خانواده ها در کنار هم ایجاد کنند. به طور قطع حضور خانواده ها می توانست جمعیت بیشتری را هم به ورزشگاه بیاورد و مسابقه در فضای بهتری انجام شود.

این مسابقه ها به مثابه مراسمی است که با حضور نام آوران جهانی برگزار می شود و این ستارگان در بازگشت به کشورهای خود از آنچه که از ایران دیده اند حکایت ها خواهند داشت. کشوری که سال ها با سنگین ترین تحریم های بین المللی دست و پنجه نرم کرده و امواج اخبار جهانی، اغلب علاقمند به پخش و نشر خبرهای بد و نا امید کننده از آن بوده، برای این ستارگان جای جالبی برای دیدن و کنجکاوی خواهد بود! ما می توانیم با احترام به نهاد خانواده سابقه ی فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی این سرزمین را به به مخاطبان جهانی نشان بدهیم.   

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    5 0
    پیشنهاد عالی و سازنده