ایرنا نوشت:‌ معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران به سخنان معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان درباره نقش رژیم صهیونیستی در توسعه روابط برلین- تهران واکنش نشان داد و بر تداوم سیاست جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

«اوه بك میر» معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، صبح دیروز (سه شنبه) در تهران درباره تجارت با آلمان شروطی را مطرح و به نقش رژیم صهیونیستی در توسعه روابط برلین- تهران اشاره كرد.

در همین رابطه، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در واكنش به سخنان معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان گفت: اگرچه گسترش روابط اقتصادی با سایر كشورها از جمله آلمان برای ایران مهم به شمار می رود اما مهمتر از آن حفظ اصول و مبانی اعتقادی و استقلال كشور است.

به گزارش شبكه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، «محمد خزاعی» افزود: ما به هیچ كشور خارجی اجازه نمی دهیم در سیاست خارجی ایران مداخله كند، خط مشی بدهد یا برای گسترش مناسبات شرط و شروط بگذارد.
رئیس كل سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران ادامه داد: اگر قرار بود ما شروط خارجی ها را بپذیریم، این همه سختی ها را متحمل نمی شدیم و قدرت امروز خود را به دست نمی آوردیم.

خراعی تاكید كرد «بهتر است كشورهای غربی بویژه آلمان، مشكلات داخلی خود را از راه دیگری حل كنند».
به گزارش ایرنا، دیروز (سه شنبه) نیز «علی ماجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین، خطاب به فعالان اقتصادی آلمان گفت: اكنون به دلیل شرایط مطلوب ایران، شما رقبای جدی دارید؛ بنابراین شرط و شروط گذاشتن برای جمهوری اسلامی ایران منطقی نیست.

قرار بود نخستین نشست كمیسیون مشترك ایران و آلمان پس از 14 سال توقف، اردیبهشت ماه امسال با حضور «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و انرژی آلمان كه معاون صدراعظم این كشور است، برگزار شود كه به گفته سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان، سفر گابریل به تهران به دلیل بیماری به تاخیر افتاد.

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =