مراسم بزرگداشت و رونمایی از کتاب «خدمت به فرهنگ ایران؛ زندگی و کارنامه مرتضی نوریانی پدرصنعت نوین چاپ ایران» با حضور حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی روز سه‌شنبه در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «خدمت به فرهنگ ایران؛ زندگی و کارنامه مرتضی نوریانی بنیانگذار صنعت نوین چاپ ایران» تالیف سمیه سادات شفیعی و مجید خسرویاز ساعت 17 الی 19 روز سه‌شنبه 26 خرداد در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

مرتضی نوریانی در دوران کاری خود در فاصله سال های 1320 تا 1360 ناوگان صنعت چاپ ایران را از طریق فروش اقساطی ماشین آلات مدرن به روز ساخت. این کتاب با محور قرار دادن فعالیت های وی، فراز و نشیب های زندگی مرتضی نوریانی را در قرن حاضر دنبال کرده و در خلال آنها به معرفی فعالان و تحولات صنعت چاپ و نشر در ایران می پردازد.

در این مراسم چهره‌های فرهنگی، چاپخانه‌داران و پیشکسوتان حوزه چاپ، اهالی مطبوعات و دانشجویان چاپ حضور خواهند داشت.
گفتنی است به دلیل همزمانی مراسم رونمایی از کتاب «خدمت به فرهنگ ایران؛ زندگی و کارنامه مرتضی نوریانی بنیانگذار صنعت نوین چاپ ایران» با مراسم اختتامیه ششمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی، وسیله ایاب و ذهاب برای خبرنگاران و اهالی رسانه از کتابخانه ملی به پژوهشگاه فرهنگ و هنر مهیا است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =