وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی نژاد معتقد است پیروزی کاندیدای اصولگرایان مقابل روحانی در سال 96 بستگی به فردی دارد که در نهایت همه اصولگرایان بر روی او به اجماع خواهند رسید.

حمیدرضا حاجی بابایی، عضو فراکسیون ولایت مجلس دهم در مورد برنامه های اصولگرایان برای رسیدن به  وحدت در انتخابات ریاست جمهوری 96 به خبرنگار خبرآنلاین گفت: در بحث انتخابات مجلس دهم شاهد انسجام خیلی خوب اصولگرایان بودیم، انسجامی که در طول 20 سال قبل کمتر شاهد آن بودیم. این انسجام در بحث ریاست مجلس و هم اکنون در مجلس نیز به خوبی ادامه داشته است و می توانیم از ان به عنوان یک موفقیت خوب اصولگرایان یاد کنیم.

عضو جبهه یکتا با بیان اینکه اصولگرایان مجبورند برای انتخابات ریاست جمهوری به یک جمع‌بندی واحد برسند، اظهار داشت: امیداوریم هم جبهه اصلاحات و هم اصولگرایان بتوانند به توافق برسند و یک رقابت سنگین، متین و همه جانبه‌ای را در کشور شکل دهند چراکه این نوع رقابت برای کشور و فضای سیاسی کشور مفید است.

حاجی بابایی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که اصولگرایان همانند انتخابات 92 یا مجلس نهم دچار دودستگی نشوند گفت: اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 92 به خوبی عمل نکردند که در این عدم موفقیت مولفه های گوناگونی تاثیرگذار بود.

وی در پاسخ به این پرسش که زیاده خواهی افراد و برخی گروه های اصولگرا تا چه اندازه در این عدم موفقیت تاثیرگذار بود گفت: برخی زیاده خواهی ها وجود داشت، در واقع سلایق و نوع نگاهها در جریان اصولگرایی مقداری متنوع شده است ،نزدیک شدن سلایق برخی اصولگرایان به اصلاح طلبان نیز در این زمینه موثر بود .

وی با اشاره به نزدیکی اصولگرایان معتدل به اصلاح طلبان ادامه داد: این نوع نگاه باعث شد که جبهه های اصولگرا و اصلاح طلب بیشتر بهم نزدیک شوند و لاجرم باعث کنش ها و واکنش هایی در میان اصولگرایان شود، این موضوع نه تنها در میان اصولگرایان بود بلکه در میان اصلاح طلبان نیز وجود داشت و دیدیم که اصولگرایان برای انتخابات 92 به نتیجه نرسیدند و اصلاح طلبان نیز به جمع بندی نرسیدند و ناچارا توفیقی از طرف اصولگرایان نصیب اصلاح طلبان شد که پیروزی به دست بیاورند.

وزیر اموزش و پرورش دولت احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه این احتمال وجود دارد که جریان موسوم به اعتدالیون اصولگرا در جریان انتخابات 96 از اصولگرایان جدا شوند و از روحانی حمایت کنند گفت: بستگی به نوع عملکرد داخلی اصولگرایان و نوع کاندیدای که مطرح می کنند دارند . ما هر احتمالی را در انتخابات 96 میدهیم و هیچ کدام از این احتمال ها را رد نمی کنیم. سال 96 نمایش و چینش اصولگرایان و اصلاح طلبان را باید در عرصه سیاسی ببینیم و اینکه چه کسانی از اصولگرایان از روحانی حمایت می کنند به نمایش کاری که اصولگرایان به کار می بندند دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اصولگرایی حول حرف زدن 4نفر نمی چرخد،اصولگرایی یک طیف گسترده وسیع و مردمی است که آنها مطالبات و خواسته هایی دارند که ممکن است گاهی وقتها خواص اصولگرایی همراهی کنند و گاهی وقتها نیز همراهی نکنند.

وی در مورد احتمال حمایت اصولگرایان ا زروحانی نیز گفت: ما باید ببینیم که آقای روحانی مورد حمایت خود اصلاح طلبان نیز خواهد بود یا اینکه درمورد وی به جمع بندی نمی رسند، هنوز چیزی معلوم نیست

حاجی بابایی درمورد کاندیدای اصولگرایان در انتخابات 96 گفت:هنوز کاندیدای مورد حمایت ما مشخص نیست برخی می گوید 30 کاندیدا و برخی می گویند 40 کاندیدا مورد حمایت اصولگرایان هستند، البته مهم این است که اصولگرایان به جمع بندی برسند و پیش بینی اینکه آیا اصولگرایان به جمع بندی در مورد کاندیدای واحدی برسند قدری سخت است.

وی همچنین در مورد احتمال حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد نیز گفت:هر نوع احتمالی وجود دارد.

این عضو فراکسیون ولایت مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا شانسی را برای پیروزی کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان مقابل روحانی می بینید گفت: پیروزی ما بستگی به فردی دارد که اصولگرایان در مورد وی به جمع بندی می رسند و از وی حمایت می کنند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    12 8
    خیانتی که این فرد به نظام آموزشی و پرورشی کرد سابقه ندارد کنار هم قرار دادن کودکان 6 ساله با نوجوانان 12 ساله در مدارس 6 پایه باضافه شلوغی مدارس وعدم امکان کنترل متولیان وجابجاییهای اجباری معلمین کوچکترین خسارات این تغییرات نا کارشناسانه بود
    • ایرانی IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
      2 0
      اقای عزیز سیستم اموزشی را وزیر دایم الخواب فعلی بهم زده نه حاج بابایی .یه امار از معلمین بگیر تا حساب کار دستت بیاد .اقایون فعلی با مشاوران فسیل باستانی شان
  • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    1 6
    به هيمن خيال باشيد ... پيروزي اصولگرايان برابر روحاني ؟؛؟ اگه قرار بر پيروزي برابر روحاني باشه قطعا يك اصلاح طلب ميتونه پيروز اين جريان باشه ...