دهمین مرکز آپای کشور با همکاری اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان گلستان در دانشگاه گلستان افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مومنی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان با اظهار خرسندی از افتتاح این مرکز به عنوان مرکز آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد، گفت: با توجه به حجم بالای استفاده از نرم افزار و سخت افزار های غیربومی و وجود تهدیدهای امنیتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور ایجاد امنیت در فضای سایبری امری مهم به نظر می آید.

وی افزود: با وجود این مرکز امکان ایجاد امنیت فضای سایبری در استانهای سمنان، خراسان شمالی، مازندران و حتی در کشورهای همسایه ایجاد شده است.

در ادامه دکتر یغمایی رییس دانشگاه گلستان نیز با تقدیر از دیدگاه مثبت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص راه اندازی مرکز آپا در این دانشگاه گفت: ما با داشتن سرمایه انسانی قوی در این دانشگاه به زودی فعالیت خود را آغاز کرده و این مرکز را آماده ی خدمت رسانی به تمام استان های کشور و حتی کشورهای همسایه می سازیم.

مهندس تسلیمی معاون مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز گفت: مراکز آپای استانها به عنوان سرمایه ای در راستای ایجاد امنیت فضای سایبری به شمار می آیند که امروز بر این سرمایه افزوده شد.

وی با ابراز رضایت از نیروی متخصص و متعهد اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه گلستان ادامه داد: استان گلستان استانی رو به رشد در زمینه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =