یک هنرمند مشهور ایرانی هم به حامیان شیر زیمبابوه‌ای کشته شده، پیوست

ایسنا نوشت:

"پرویز تناولی" با هدف کمک به جلوگیری از خشونت علیه حیوانات، یکی از آخرین مجسمه‌های شیر خود را به شیر کشته‌شده در زیمبابوه تقدیم می‌کند.

این مجسمه‌ساز پیشکسوت که این روزها در خارج از کشور به‌سر می‌برد، درباره‌ی فعالیت‌های اخیرش، از اتفاقی گفت که به‌تازگی قلب او را شکسته است.

تناولی درباره‌ی این اتفاق نوشته است: «50 سال از زمانی که آخرین شیر ایران در انزوا و تنهایی مرد، می‌گذرد. با مرگ او نه‌تنها یکی از مخلوقات فوق‌العاده از روی زمین محو شد، بلکه نمادین‌ترین نشانه‌ کشور ما نیز موجودیت ملموس خود را از دست داد. من شیرهای زیادی را در اشکال مختلف به افتخار شیر ایرانی ساخته‌ام.

به‌تازگی نیز سلاخی وحشیانه‌ی یک شیر در زیمبابوه قلب من را شکست و به یاد این شیر که «Cecil» (سیسیل) نام داشت، یکی از آخرین شیرهایی را که ساخته‌ام به او تقدیم می‌کنم تا یاد او را زنده نگه دارم و به جلوگیری از خشونت علیه موجودات زنده کمک کنم.»

چندی پیش مشهورترین شیر زیمبابوه که در پارک ملی «هوانگه» نگهداری می‌شد، توسط یک جهانگرد آمریکایی به‌شکل فجیعی کشته شد. این اتفاق به سرعت در صدر اخبار رسانه‌های دنیا قرار گرفت و اعتراض‌های گسترده‌ای را از سوی گروه‌های مختلف درپی داشت.

همچنین مقامات حیات‌وحش زیمبابوه از آمریکا درخواست کرده‌اند که دندانپزشک مسوول تلف شدن این شیر را به این کشور تحویل دهد. مسوولان کشور زیمبابوه بر این باورند که این پزشک به‌دلیل نقض قوانین این کشور، استفاده از تیر و کمان و همچنین پرداخت مبلغی برای شکار غیرقانونی، مجرم است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =